۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور گفت: از چهار میلیون واحد تعهد دولت در کشور، ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است.
تصویر ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست ساخت است

به گزارش سایت خبری پرسون، چهارشنبه شب در آیین واگذاری زمین رایگان به ۶۰۰ خانواده ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد، با بیان اینکه تامین زمین و آماده سازی اراضی از سخت‌ترین مراحل ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن است، افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شده است .

وی اظهار کرد: همچنین ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده که از این مقدار، برای ۳۳ هزار هکتار قرارداد آماده سازی بسته شده و بقیه هم در حال انجام است.

اکبری خاطرنشان کرد: سال آینده، سال تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن است و بسیاری از واحدهای که در مراحل ساخت قرار دارند و عملیات ساختمانی آنها رو به اتمام است به متقاضیان تحویل می‌شود.

شناسایی ۱۰۱ هزار خانواده واجد شرایط برای دریافت امتیاز قانون جوانی جمعیت

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود از ثبت نام ۳۰۰ هزار متقاضی دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور خبرداد و گفت: حدود ۱۰۱ هزار متقاضی از این تعداد واجد شرایط برای دریافت امتیازات قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون به ۶۵ هزار نفر در قالب سه پویش «پیامبر رحمت(ص)»، «غدیر» و « مهدوی»، زمین واگذار شده است، ادامه داد: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط تا پایان سالجاری از ۷۰ هزار نفر هم فراتر خواهد رفت.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای ساخت مسکن، با تدبیر دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: روزی که قرار بود این دولت بر سر کار بیاید عده‌ای می‌گفتند این دولت می‌خواهد بین مردم دیوار بکشد اما همگان دیدند که دولت سیزدهم برای امنیت مردم و تحکیم خانواده‌ها، دیوارِ خانه‌ها را می‌سازد.

اکبری اضافه کرد: همچنین عده ای هم می گفتند که این دولت مانع نشاط و شادی مردم می شود اما مشاهده می کنیم که در هر مناسبتی نشاط و امید در دل مردم کاشته می شود.

دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین موانع فرزندآوری و جمعیت موضوع مسکن است، اظهار کرد: بزرگترین دارایی یک دولت یا سازمان زمین است، دولت سیزدهم این دارایی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در اختیار مردم این کشور قرار داد و شهروندان در این دولت مردمی، فاصله ای بین خود و دولت احساس نمی کنند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از زیر بار مسوولیت بزرگ ساخت مسکن، شانه خالی نکرد افزود: داشتن قشر جوانان و مولد برای هر جامعه دارایی و سرمایه محسوب می شود، با تنظیم جمعیت در دوره‌های گذشته به سمت رشد منفی جمعیت حرکت کردیم و در آینده هرم سنی جمعیت کشورمان پیر خواهد شد.

اکبری خاطرنشان کرد: هفت سال طلایی و پنجره فرصت از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت پیش بینی شده است و اگر نتوانیم پیری جمعیت را کنترل کنیم و در این مدت جمعیت کشور به سمت جوانی حرکت نکند، ۲۰۰ سال طول خواهد کشید تا بتوانیم از هرم پیری جمعیت خارج شویم.

وی ادامه داد: وسعت شهر یزد تا زمان آغاز بکار دولت سیزدهم ۱۱ هکتار بود که در این دولت افزون بر ۲ هزار هکتار به مساحت شهر یزد اضافه شده است و این میزان به صورت اراضی ۹۹ ساله در اختیار مردم و بخشی هم در قالب طرح جوانی جمعیت در اختیار مردم قرار گرفت .

در این مراسم شماره قطعات زمین ۶۰۰ خانواده دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال در استان یزد قرعه کشی و به متقاضیان پیامک شد.

در استان یزد ۱۴۱ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند که ۵۶ هزار نفر آنان تایید نهایی شدند.

منبع: ایرنا

611187