رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد:

در زمان کرونا ۲۲ درصد کاهش جرائم سایبری داشتیم

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: بالای ۷۰ درصد فعالیت‌ها در زمان کرونا معطوف به فضای سایبری شد و در این زمان ۲۲ درصد کاهش جرائم سایبری را داشتیم، هر چند که سایر کشورها در این زمان افزایش جرائم سایبری را داشتند.
تصویر در زمان کرونا ۲۲ درصد کاهش جرائم سایبری داشتیم

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار وحید مجید امروز در دومین همایش کسب و کارهای مجازی در هتل ارم اظهارکرد: با توسعه حوزه‌های کسب و کار، سایر حوزه‌های دارای مسولیت هم در این عرصه مشخص می‌شوند.

وی افزود: مقابله با جرائم سایبری یکی از مسولیت‌های پلیس فتاست و جرایمی که ارائه خدمات را دچار مشکل می‌کند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رییس پلیس فتا فراجا ادامه داد: از سال ۹۰ موضوعات را دنبال می‌کردیم اما در چند سال اخیر با مصوبه شورای عالی فضای مجازی جرایم حملات سایبری کسب و کار به پلیس فتا واگذار شد.

سردار مجید با بیان اینکه وسعت، عمق و تاثیرگذاری فعالیت‌های سایبری بیشتر شده است، گفت: اقدامات و هماهنگی لازم با بخش خصوصی را برای ایجاد امنیت فضای کسب و کار انجام دادیم، صرف نگاه اینکه رسیدگی به حملات سایبری کافی نبود و اقدامات پیشینی، زیرساخت‌ها اهمیت داشت که در این راستا نوع و استمرار همکاری و سایر مسائل باید رسیدگی می‌شد که اقدامات خوبی را در این حوزه داشتیم و در کنار کسب و کارهای قرار گرفتیم.

یکی از شاخص‌های مهم در محیط رقابتی خدمات رسانی بحث امنیت است

وی افزود: در پلیس فتا علاوه بر ارزیابی که نسبت به سال گذشته عملکرد خودمان انجام می‌دهیم اما به تناسب پلیس‌های سایر کشورها هم باید ارزیابی مطلوبی داشته باشیم. همچنین کسب‌و کارها هم در محیط رقابتی باید خود را بسنجند،یکی از شاخص‌های مهم در محیط رقابتی خدمات رسانی بحث امنیت است.

رییس پلیس فتا فراجا گفت: امنیت سایبری برای پلیس و کسب و کار و ذی نفعشان اهمیت بسیاری دارد، باید در نگهداری داده‌ های موجود در فضای سایبری دقت بسیاری صورت گیرد، نگاه پلیس فتا به کسب و کارها حمایتی است چرا که خدمات در فضای مجازی در کاهش ترافیک و وقت و افزایش اشتغال تاثیر گذاشته است و کمک می‌کند که اقتصاد جلو رود.

سردار مجید با بیان اینکه با تمام موضوعات و مراقبت‌ها به کسب و کار پرداختیم، ادامه داد: تاثیرگذاری امنیت در سطح بین الملل اهمیت دارد و جرائم فرامرزی را داریم که در این خصوص تبیین موضوعات اهمیت دارد و باید هر چه زودتر به نقطه مطلوب برسیم.

منبع: ایرنا

610890