وزیر خارجه بلژیک:

اروپا با تحریم اسرائیل موافق نیست

حاجا لهبیب ضمن اینکه ادعا کرد به دنبال صلح است بیان کرد: که اتحادیه اروپا با تحریم رژیم صهیونیستی موافقت نمی‌کند.
تصویر اروپا با تحریم اسرائیل موافق نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، حاجا لهبیب، وزیر امور خارجه بلژیک در حاشیه شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در مصاحبه‌ای به الجزیره تایید کرد که در اتحادیه اروپا توافقی برای اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهی نیستی وجود ندارد.

الجزیره در این مصاحبه به وزیر خارجه بلژیک گفت که چرا رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ ویرانگر خود در نوار غزه که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی شد، مجازات نشده است اما نیروهای یمنی برای دفاع از مردم غزه مجازات شدند؟

وزیر امور خارجه بلژیک بر موضع روشن بلژیک از ابتدا که خواستار بازگشت به آرامش، جستجوی راه‌حل‌هایی برای بحران کنونی و ارائه کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسرا است، تاکید کرد.

او افزود: ما خواستار بازگشت به مذاکرات و برگزاری کنفرانس ویژه صلح برای منطقه هستیم. اتحادیه اروپا از همه طرح‌های صلح در منطقه حمایت می‌کند.

او نگرانی خود را ابراز کرد که اگر به این وضعیت رسیدگی نشود، ممکن است اوضاع بدتر شود، زیرا آنچه در غزه اتفاق می‌افتد به بسیاری از مسائل دیگر مرتبط است و این جنگ در جا‌های مختلف بازتاب دارد.

لهبیب همچنین با اشاره به لزوم بهره‌گیری از شتاب سیاسی کنونی برای حل این بحران، عدم دستیابی به راه‌حل‌ها را شکستی تلخ برای همه کشور‌های جهان دانست. او از همکاران خود یعنی وزرای خارجه همه کشور‌ها خواست تا به راه حلی برای آتش بس دائمی دست یابند.

اظهارات وزیر خارجه بلژیک با توجه به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در بحبوحه افزایش درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و از سرگیری گفتگو‌ها و مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس دائمی بیان می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان

600652