سخنگوی حکومت طالبان:

انسداد مرز ایران و افغانستان باید با تفاهم صورت گیرد

یک مقام طالبان در واکنش به سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انسداد مرز ایران و افغانستان باید به تفاهم صورت گیرد.
تصویر انسداد مرز ایران و افغانستان باید با تفاهم صورت گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان نوشت: در عموم اقدامات مرزی از هر کشور صورت می‌گیرد باید تفاهمات هم باشد. دوم این که هیچ کشور از افغانستان نباید هراس داشته باشد به شمول جمهوری اسلامی ایران باید مطمئن باشند از افغانستان به آن‌ها آسیب نمی‌رسد. افغانستان اهل امنیت است، ثبات است. زمان‌های که امنیت نبود جنگ بود اشغال بود اگر هم‌چون کاری می‌شد یک توجیه می‌داشت حال نیاز به این اقدامات دیده نمی‌شود.

سرتیپ کیومرث حیدری روز گذشته در راهپیمایی چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در مشهد درباره سفر خود به مرز مشترک ایران و افغانستان، بیان کرد: گروه‌های مسلح ما با تمام توان در مرزها مستقرند و تمام مرزها از بالاترین ضریب امنیتی برخوردارند. ملت ما با اطمینان خاطر بدانند که هیچ خطری جمهوری اسلامی را تهدید نمی‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در مرزهای شمال شرق عملیات انسداد مرز در حال انجام و نسبت به گذشته بسیار پیشرفت داشته است‌ و امیدواریم بتوانیم انسداد مرزهای شمال شرق را تکمیل کنیم.

منبع: همشهری انلاین

599924