در دیدار امیرعبداللهیان با سرپرست وزارت خارجه طالبان چه گذشت؟

سرپرست وزارت خارجه طالبان با اشاره به اهمیت ارتقای مناسبات دوجانبه، موضوعات مختلف در مناسبات دوجانبه را طرح و بر ضرورت ادامه‌ تعاملات دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تأکید کرد.
تصویر در دیدار امیرعبداللهیان با سرپرست وزارت خارجه طالبان چه گذشت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر امور خارجه امروز در دیدار امیرخان متقی بر ضرورت حل مسائل موجود بین ایران و افغانستان از جمله مسائل مرزی و آب تأکید و ابراز امیدواری کرد مسؤولان هیأت حاکمه افغانستان به صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود اقدام کنند.

در این ملاقات وزیر امور خارجه ایران پس از اظهارات امیرخان متقی در خصوص اهمیت برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین و تقدیر از ابتکار ارزنده جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و کشورها دچار انفعال شده‌اند، از همراهی و مشارکت فعال امیرخان متقی و هیأت همراه در این کنفرانس تشکر کرد.

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین تحولات غزه و نسل‌کشی در این منطقه و تأکید بر ضرورت همکاری همه کشورهای مسلمان و آزادیخواه در کمک به مردم فلسطین، به روابط دو جانبه ایران و افغانستان پرداخت و این روابط را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خواند و تعامل دو کشور در حوزه‌های متنوع را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت حل مسائل موجود بین دو کشور از جمله مرز، آب و … تأکید و ابراز امیدواری کرد مسؤولان هیأت حاکمه افغانستان به صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه همکاری لازم را صورت دهند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار با استقبال از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت مظلوم فلسطین، بر ضرورت و تداوم حمایت از مقاومت و جهاد مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تا دستیابی به پیروز نهایی تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقای مناسبات دوجانبه، موضوعات مختلف در مناسبات دوجانبه را طرح و بر ضرورت ادامه‌ تعاملات دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تأکید کرد.

منبع: فارس

573382