رفح بمباران شد/ جنایت اسرائیل در مرز فلسطین و مصر

منابع خبری از بمباران شدید شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و شهادت 63 نفر خبر دادند.
تصویر رفح بمباران شد/ جنایت اسرائیل در مرز فلسطین و مصر

به گزارش سایت خبری پرسون، خبرها از وقوع درگیری، حملات توپخانه‌ای و حملات بی‌سابقه هوایی به شهر رفح واقع در جنوب غزه حکایت دارند.

شبکه الجزیره بامداد دوشنبه به نقل از خبرنگار خود در غزه از حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به رفح و نزدیکی مرز مصر خبر داده است.

این رسانه قطری همچنین گزارش داده درگیری‌های شدیدی در نزدیکی بیمارستان کویتی در جریان است. المیادین نیز گزارش داده درگیری شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال غرب رفح در جریان است.

الجزیره گزارش داده در پی حملات رژیم صهیونیستی به منازل و مساجد در رفح، ۶۳ نفر از جمله کودکان شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند. رسانه‌های فلسطینی همچنین از حمله رژیم صهیونیستی به یک مسجد در رفح خبر داده‌اند.

رژیم صهیونیستی اخیرا تهدید کرده بود عملیات زمینی را در رفح واقع در مرز غزه و مصر آغاز می‌کند. شماری از کشورهای جهان درباره عملیات نظامی در این منطقه که میزبان حدود ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی است، هشدار داده‌اند.

ساکنان مناطق شمالی و مرکزی غزه در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی، مجبور شده‌اند خانه و کاشانه خود را ترک و به این منطقه بروند. نتانیاهو مدعی است «اگر گردان‌های وابسته به حماس اجازه باقی‌ماندن در رفح را داشته باشند، اهداف اسرائیل محقق نخواهد شد».

وزارت خارجه مصر روز یکشنبه تاکید کرد قاهره «توجیهات اسرائیل برای انجام عملیات نظامی در شهر رفح در نوار غزه را رد می‌کند و درباره عواقب وخیم آن هشدار می‌دهد».

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است بامداد دوشنبه به اهدافی در منطقه «الشابوره» در جنوب غزه حمله کرده و این حملات پایان یافته است.

رسانه‌های فلسطینی خبر داده‌اند رژیم صهیونیستی ۵۰ حمله هوایی را به رفح انجام داده است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی به شماری از منازل مسکونی در اردوگاه‌های یبنا و الشابوره و همچنین ۲ مسجد در این مناطق حمله کرده است.

منبع: ایسنا

599811