محمود عباس به گوترش پیام داد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با «تور وینسلند»، هماهنگ‌کننده روند صلح خاورمیانه در سازمان ملل در شهر رام‌الله پیامی را به صورت شفاهی به آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان انتقال داد.
تصویر محمود عباس به گوترش پیام داد

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار پررنگ‌تر شدن نقش بین‌المللی برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ممانعت از اشغال هر وجب از خاک این باریکه توسط این رژیم شد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس خطاب به گوترش بر لزوم تداوم تلاش‌های سازمان ملل در راستای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، عقب‌نشینی نیروهای رژیم اشغالگر از نوار غزه و عدم اشغال هر وجب از خاک این باریکه توسط صهیونیست‌ها تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر عراق، از ایفای نقش این کشور در تلاش برای برقراری آرامش در منطقه تقدیر کرد و بار دیگر خواستار توقف جنگ در غزه شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیام خود همچنین بر تضمین افزایش کمک‌های بشردوستانه و امدادی به ویژه در شرایط سخت آب و هوایی کنونی که ساکنان غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکید کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش تلاش‌ها برای هماهنگی کمک‌ها و بازسازی نوار غزه و تضمین ورود کمک‌ها به سرتاسر مناطق نوار غزه بر اهمیت افزایش تلاش‌ها در راستای ممانعت از کوچ اجباری فلسطینیان چه در نوار غزه چه در کرانه باختری از جمله قدس شرقی، توقف تجاوزات نیروهای اشغالگر به کرانه باختری و نوار غزه و نیز آزادی اموال بلوکه شده تاکید کرد.

محمود عباس همچنین بر اهمیت تمرکز داشتن بر روی موضوع کسب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل براساس قطعنامه شورای امنیت و برگزاری کنفرانس صلح بین‌المللی برای تضمین عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی فلسطینی و نیز بر اهمیت توانمندسازی کشور فلسطین از لحاظ سیاسی و اقتصادی به منظور انجام کامل مسئولیت‌های خود در قبال ملت فلسطین در شهر قدس، نوار غزه و کرانه باختری تاکید کرد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طبق گزارش نهادهای فلسطینی و سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا یکشنبه ۲۷ هزار و ۳۶۵ شهید و ۶۶ هزار و ۶۳۰ زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، همچنین این حملات موجب ویرانی گسترده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه شده است.

منبع: ایسنا

599348