انتصابات جدید در وزارت آموزش‌ و پرورش

سه انتصاب جدید در وزارت آموزش‌ و‌ پرورش و در معاونت ابتدایی، پرورشی و فرهنگی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی رقم خورد.
تصویر انتصابات جدید در وزارت آموزش‌ و پرورش

به گزارش سایت خبری پرسون، انتصابات جدیدی در وزارت آموزش و پرورش انجام شد و بر این اساس معاونت ابتدایی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت پرورشی و فرهنگی دستخوش تغییراتی شدند.

امید طریفی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سمت سرپرست معاونت آموزش ابتدایی؛ حجت اله الماسی مدیرکل دفتر وزارتی به سمت سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی و حجت الاسلام محمد حسین پورثانی مدیرکل فرهنگی و هنری به سمت معاونت پرورشی و فرهنگی منصوب شدند.

همچنین اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی به سمت مشاور وزیر آموزش و پرورش، منصوب شد.

رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش‌ و‌ پرورش در مراسم تودیع و معارفه معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش ابتدایی و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حاصل خیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش می‌کارد.

وی افزود: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسانی‌های دیگر دخیل باشد و البته بتواند در آینده یک نسل اثرگذار باشد.

وزیر آموزش‌ و‌ پرورش با تاکید بر کار جهادی گفت: در این دولت، اقدامات مهمی در راستای بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت آموزش و البته با رویکرد تربیتی در مدارس کشور صورت گرفته است که نشان از توجه جدی دولت به آموزش و پرورش دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌ها و اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: اجرای طرح فراگیر در راستای مدرسه‌ای شدن سند تحول، فعالیت‌های قابل توجه تشکل‌های دانش‌آموزی و فعالیت‌های ماندگار سازمان دانش‌آموزی قابل تقدیر است.

صحرایی با تشریح برنامه‌های راهبردی معاونت آموزش ابتدایی، عنوان کرد: اجرای نظام دوری با نگاه به بهبود سازماندهی معلمان در مدارس، اجرای طرح شهید همت در راستای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه بازماندگان از تحصیل مورد توجه است.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در حوزه سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اقدام راهبردی جذب درمانگر، تلاش در بهبود وضعیت سنجش نوآموزان، تاسیس مراکز جامع توانبخشی یا مدارس اوتیسم بحث مهمی بوده که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی رقم خورده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: انتصابات امروز یک تغییر در راستای اهتمام بیشتر در امور و شتاب به فعالیت‌ها صورت گرفته است که امیدواریم شاهد اقدامات مطلوبی در آینده نزدیک باشیم.

وی در پایان با اشاره به وظایف مهم وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین و توجه به اینکه این دولت، بهار تحقق سند تحول است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام در آموزش و پرورش و ماموریت‌های ابلاغی رئیس جمهور از جمله راهبردهای مهمی است که باید با روش‌های مطلوب انجام گیرد.

منبع: تسنیم

599284