امام جمعه شیراز خبرداد:

نقشه راه مهندسی در فارس‌ فعال نیست

امام جمعه شیراز گفت: در راستای ترویج فرهنگ اسلامی نقشه راه مهندسی‌ باید در‌ اولویت برنامه‌های قرهنگی قرار دهد.
تصویر نقشه راه مهندسی در فارس‌ فعال نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: بعضی از دستگاه‌های فرهنگی فعال، نقشه راه مهندسی محور را جزء برنامه‌ها و عملکرد خود قرار نداده و در نتیحه با مشکل روبه‌رو می شوند.

آیت الله لطف الله دژکام امروز در یک صدو چهل و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: در بعضی از دستگاه نقشه راه مهندسی اجرا می شود در مدت ۲ سال گذشته تاکنون به خوبی عملیاتی، اجرایی نشده و در نتیجه به سمع و نظر مقام معظم رهبری نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: نقشه راه مهندسی باید جزو برنامه‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلام قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: تعداد فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی زیاد است اما در راستای هم افزایی و در اهداف فرهنگی قرار نداریم.

امام جمعه شیراز بیان داشت: جریان سازی، گفتمان سازی که مورد توجه مقام معظم رهبری است رخ نمی دهد و باید با هماهنگی تمامی دستگاه‌های فرهنگی این‌ طرح نقشه راه مهندسی قرار گیرد.

آیت الله دژکام در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اضافه کرد: حضور و فعالیت در اجرای انتخابات باید به گونه‌ای باشد که مورد خشنودی مقام معظم رهیری قرار‌ گیرد.

استاندار فارس در ادامه این نشست در مورد اهمیت نقشه راه فرهنگ مهندسی در استان فارس افزود: مهم‌ترین مصوبات این نشست اجرایی کردن ۵ کلان مسئله و ۹ برنامه شامل گام برداشتن در راستای کلان مسئله، به ویژه مقابله با‌حاکم نبودن سبک زندگی اسلامی درخانواده، تمایزات فرهنگی، وجود ساختار دولتی، بی عدالتی اجتماعی، اقتصاد، صنعت، انسجام جبهه اسلامی در فرهنگ و نیز هنررسانه به عنوان نقشه راه باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد هادی ایمانیه خاطر نشان کرد: انتقال فرهنگ شعور، ایمن سازی بنیاد خانواده، تقویت هویت اسلامی ایرانی، طراحی الگوی اسلامی کار فرهنگی، برقراری عدالت، هنر متعهد، ساماندهی جبهه سبک بنای علمی، نهادینه سازی فرهنگ مهدویت از دیگر موارد در ارتباط با رسیدن به اعداف نقشه مهندسی استان فارس است.

وی اضافه کرد: برگزاری هرساله اعتکاف با شعار سال، تجهیزات کیفی ادارات، انتخاب روابط عمومی قوی از‌ سوی‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی، جهاد تبیین و امید آفرینی از دیگر برنامه‌هایی که باید مورد توجه فرهنگ عمومی استان فارس قرار گیرد.

598993