امام‌جمعه شیراز:

وحدت عامل رسیدن به نقشه راه مهندسی فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: مهم‌ترین عامل رسیدن به وحدت توجه به نقشه راه مهندسی فرهنگی از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی است.
تصویر وحدت عامل رسیدن به نقشه راه مهندسی فرهنگی است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام‌جمعه شیراز با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی استان برگزار شد افزود: بی‌توجهی به نقشه مهندسی فرهنگی در قالب نظری اگر خارج از چارچوب سند باشد راه به‌جایی نخواهد رسید و درنتیجه با مشکل فراوان فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو می‌شویم.

وی در مورد اهمیت برگزاری اربعین حسینی خاطرنشان کرد: مردمی برگزار شدن اربعین حسینی (ع) علاوه بر اقبال داخلی، مورد استقبال جهانیان قرار می‌گیرد چراکه امام حسین (ع) همواره در کنار و میان مردم بوده است.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: قرار گرفتن کتابخانه درجایی امن با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری، زیست عفیفانه با موضوع سبک زندگی اسلامی زندگی، ضرورت تدوین نقشه مهندسی فرهنگی که به گفته رئیس جمهور، استان فارس باید پایلوت دیگر استان‌ها قرار گیرد و نیز تدوین 26 مورد برنامه برای باورمندی مردم به این سند از دیگر مواردی که امام‌جمعه شیراز موردبحث و بررسی قرارداد.

معاون امور گردشگری و زیارت استاندار فارس در ادامه این نشست افزود: ساماندهی موکب‌های اربعین با همکاری هیئتت مذهبی، تمهیدات لازم در مسیر زائران حسینی با همکاری استانداری خوزستان و نیز احداث سوله‌ای برای خواهران و برادران برای استراحت ازجمله برنامه‌های این حرکت معنوی مذهبی زیارتی است.

محمد فرخ زاده تصریح کرد: ساماندهی و برپایی موکب، ارائه خدمات حمل‌ونقلی با همکاری شهرداری و نیز برقراری پرواز از دیگر رویکرد معاون امور گردشگری و زیارت استاندار فارس در برپایی اربعین حسینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه این نشست در موردتهاجم فرهنگی غرب ادامه داد: تهاجم فرهنگی یکی از کلیدواژه‌های مقام معظم رهبری هنگام ریاست جمهوری ایشان، در برابر فرهنگ منحط غرب به‌ویژه انتشار کتاب آیات شیطانی، بیان داشتند.

حمیدرضا قانعی گفت: خواب‌آلودگی متولیان فرهنگی در برابر تغییر رویکرد و سیاست دشمنان بعد از جنگ تحمیلی به کارزار فرهنگی، تأثیر جبران‌ناپذیر و غیرقابل برگشتی به استقلال فرهنگی کشور وارد می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: پادزهر به ابتذال کشاندن افکار جوانان از طریق محصولات به اصلاح فرهنگی در قالب محتویات هنجارشکنانِ، اعتمادبه‌نفس، آشنایی بازیان فرهنگ و هنر اسلامی است.

397160

مطالب مرتبط