جام ملت های آسیا 2023/ ایران 1-0 سوریه (نیمه اول)

تیم ملی ایران برای صعود به یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا مقابل سوریه قرار گرفت.
تصویر جام ملت های آسیا 2023/  ایران 1-0 سوریه (نیمه اول)

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی فوتبال ایران در یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا از ساعت 19:30 با قضاوت کیم جونگ هیوک کُره ای به مصاف سوریه رفت.

شاگردان قلعه نویی با پیروزی بر فلسطین، هنگ کنگ و امارات با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C به این مرحله رسیدند و سوریه هم با 4 امتیاز و سومی در گروه B به این مرحله رسید.

برنده این دیدار شنبه 14 بهمن از ساعت 15 برای صعود به نیمه نهایی مقابل ژاپن قرار می گیرد.

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، مهدی قایدی، مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش

سوریه: احمد مدنی، ایهم اوسو، موید العجان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، ایزاکیل العم، ثائر کروما، محمود الاسود، عمار رمضان، ابراهیم هیسار و عمر خریبین

در دقیقه 8 سردار آزمون روی پاس جهانبخش صاحب موقعیت شد که مدنی توپ را دور و در ادامه داور آفساید اعلام کرد. ایران تلاش زیادی داشت که خیلی زود گلزنی کند و همین باعث برخی ناهماهنگی ها و عجله در کار بازیکنان شود. دقیقه 25 شوت مهدی قایدی با واکنش مدنی رو به رو شد و یک کرنر برای ایران به دست آمد. روی همین کرنر حاج صفی هم شوتی روانه دروازه سوری ها کرد که بازهم دروازه بان آن ها توپ را مهار کرد. جدی ترین موقعیت بازی دقیقه 30 ایجاد شد که طارمی روی پاس خوب قایدی در موقعیت تک به تک قرار گرفت؛ او ضربه نهایی را نزد و توپ را در عرض پاس داد اما کسی نبود که از این موقعیت استفاده کند. دقیقه 33 بعد تنه ایهم اوسو به طارمی باعث شد داور کره ای برای ایران پنالتی بگیرد. خود طارمی پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت دروازه بان توپ را به گل تبدیل کرد.

منبع: جماران

598762