پیشرفت ۷۰ درصدی طرح انتقال آب از سراب دره‌شهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با هدف پایداری و سازماندهی توزیع آب شرب در شبکه آبرسانی، خط انتقال در شهرستان "دره شهر" با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا است.
تصویر پیشرفت ۷۰ درصدی طرح انتقال آب  از سراب دره‌شهر

به گزارش سایت خبری پرسون، «پرویز ناصری»، اظهار کرد: با هدف پایداری و سازماندهی توزیع آب شرب در شبکه آبرسانی و افزایش کمی و کیفی فشار آب، لوله گذاری، توسعه و اصلاح ۷۵۱۰ متر شبکه توزیع آب ، خط انتقال در شهرستان "دره شهر" اجرا شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی لوله‌گذاری طرح انتقال آب از جنس لوله های فولادی۴۰۰ میلی متری از سراب دره‌شهر به این شهر با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل شهرهای دارای تنش آبی، با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا است، افزود: شبکه انتقال و توزیع آب دره شهر فرسوده و از جنس لوله‌های آزبست است بنابراین به منظور رفع افت فشار آب در بخش هایی از این شهر، خط انتقال آب از سراب به طول ۲ کیلومتر از جنس لوله فولادی ۴۰۰ میلیمتری در دستور کار شرکت قرار گرفت و این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجرا است و با بهره برداری از آن مشکل افت فشار آب برای سه هزار خانوار در ۶ محله مسکونی شهر دره شهر مرتفع می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام تصریح کرد: با اجرای فاز دوم این پروژه نیز مشکل افت فشار کوی طالقانی و مجتمع مسکن مهر دره شهر را نیز مرتفع می‌شود.

ناصری با اعلام اینکه این استان جزء استان‌های برتر در اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاها است، اظهار کرد: با تلاش، اهتمام و عملکرد جهادی شرکت آب و فاضلاب استان و بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان با بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و در همین راستا پیگیری و اجرای خط لوله انتقال روستاهای "قلعه تسمه"، "وحدت آباد"، "فاضل آباد" و "عباس آباد" با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر عامل آبفای ایلام افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۵۴۰ مورد شکستگی لوله در حوزه خطوط انتقال، شبکه توزیع و انشعابات در سطح شهرستان توسط اکیپ تعمیرات امور آبفا شهرستان دره شهر رفع شد.

منبع: ایسنا

597711