بلامانع بودن تدفین شهدا در گلزار شهدای زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با تصویب بلامانع بودن تدفین شهدای والامقام در شورای تامین استان، دفن شهدا در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) و بهشت معصومه(س) اشکالی ندارد.
تصویر بلامانع بودن تدفین شهدا در گلزار شهدای زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس برزگر افزود:‌ طبق این مصوبه و براساس درخواست‌های مکرر تعداد کثیری از خانواده معزز شهدا و مطالبات جدی که در این حوزه وجود داشت، از این پس انتخاب محل تدفین شهدا حسب درخواست خانواده های شهدا در بهشت زهرا، فاطمه و معصومه(س) زنجان انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در راستای مطالبه و پیگیری تعداد زیادی از خانواده های شهدا مبنی بر رفع مشکلات شرایط کرونایی و سایر موانع، فراهم بودن فضای کافی جهت تدفین شهدا مصوبه شورای تامین برای این اقدام اخذ شد.

برزگر با بیان اینکه پیگیری امکان تدفین در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) و معصومه(س) از سال گذشته در دستور کار قرار داشت، یادآور شد: بر اساس همین مصوبه، از این پس تدفین شهدا در قطعه شهدای گلزار حضرت فاطمه (س) و نیز حضرت معصومه (س) و برپایی مراسم تشییع شهدا به دلیل کوتاه بودن مسیر تشییع در آرامستان در مسیر خیابان امام بلامانع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: در راستای جلب رضایت خانواده‌های شهدا و به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای مدفون در بهشت زهرا (س) همچنین در جلسه شورای تامین مقرر شد، تمهیدات و اقدامات متناسب با شان و منزلت این عزیزان از جمله ساماندهی و ایجاد یادمان شهدا به عنوان نگینی در این آرامستان و اقدامات دیگر پس از اخذ مجوزهای لازم به صورت جدی پیگیری شود.

برزگر تصریح کرد: برگزاری مراسم وداع با شهدا و تشییع باشکوه این قهرمانان وطن در مرکز شهر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عطرآگین کردن فضای شهر به عطر شهدا از جمله اهداف فرهنگی مسئولان در این خصوص است.

استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید و ۷۰ هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

597563