اجرای طرح جهادی الکفیل در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: در اردوی جهادی قرارگاه الکفیل در استان بیش از 2000 معاینه چشم پزشکی انجام و 1000 عینک رایگان به مددجویان نیازمند اهدا شد.
تصویر اجرای طرح جهادی الکفیل در خراسان شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید الهی راد اظهار داشت: در اردوی جهادی قرارگاه الکفیل در استان خراسان شمالی بیش از 2000 معاینه چشم پزشکی در استان انجام و 1000 عینک رایگان به مددجویان نیازمند این خدمت اهدا شد.

وی افزود: در جریان معاینات چشم پزشکی٬ 28 مددجوی کمیته امداد استان نیز برای انجام عمل چشم به مراکز درمانی معرفی و این خدمت به صورت رایگان برای این افراد انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به انجام 4417 خدمت دندانپزشکی در سه روز برای مددجویان استان گفت: در این بازه زمانی 3417 نفر از مددجویان استان تحت درمان‌های دندانپزشکی این گروه جهادی قرار گرفتند. هم‌چنین سایر خدمات پزشکی نیز به مددجویان استان در این زمان ارائه شد.

الهی‌راد در ادامه به تسهیلات ایجاد نیروگا خورشیدی و پنل‌های خورشیدی برای مددجویان استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 100 پنل خورشیدی برای مددجویانی که متقاضی دریافت این خدمت بودند نصب شد. اسمال قرار است 800 پنل خورشیدی نصب شود که تا کنون 742 نفر به بانک‌ها معرفی و 181 نفر آماده دریافت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مددجویان کم‌کاری می‌کنند، گفت: متاسفانه روند اعطای تسهیلات توسط برخی از بانک‌های استان ضعیف و نامناسب است که امیدواریم این روند با ورود جدی بانک‌ها تسهیل شود.

منبع: مهر

587222