ما ابزارهای خوبی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل در اختیار داریم

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: هرچقدر تلاش کنیم از واکنش های نظامی به این اقدامات پاسخ دهیم، قطعا نمی توانیم در جهت مدیریت بهتر بحران و کاهش تنش گام برداریم. با توجه به رفتارهای جنایتکارانه اسرائیل در نوار غزه، ما ابزارهای خوبی در سطح بین المللی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل در اختیار داریم.
تصویر ما ابزارهای خوبی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل در اختیار داریم

به گزارش سایت خبری پرسون، از عملیات طوفان الاقصی تا به امروز با وجود همه تلاش ها برای مدیریت بحران و پایان دادن به جنگ غزه، رژیم صهیونیستی تمام ظرفیت خود را برای گسترده کردن دامنه جنگ به کار گرفته است.

مرتضی مکی درباره آینده روند تحولات منطقه گفت: فضای پرتنش و ملتهب منطقه وضعیت معادلات را در یک موقعیت غیرقابل پیش بینی قرار داده است به طوری که احتمال دارد منطقه با سطح تنش های بیشتری نیز مواجه شود.

وی افزود: امروز افکارعمومی جهان و نهادهای بین المللی فشار سنگینی را به رژیم صهیونیستی برای توقف حملات به غزه می آورند. این رژیم با بیش از 100 روز حمله ویرانگر به غزه نتوانست به اهدافش یعنی نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیلی دست پیدا کند و حالا نتانیاهو برای بقای خود در قدرت چشم به گسترش بحران دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه نگاه اسرائیل به سمت وسعت دادن تنش ها در منطقه است، اظهار کرد: حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه و اقدام تروریستی داعش به نیابت از صهیونیست ها در کرمان با واکنش های ایران مواجه شد که در واقع ایران توان بازدارندگی خود را نمایش داد.

وی با بیان اینکه سطح تنش ها را در منطقه رو به افزایش خواند و افزود: ایران در چنین فضایی می تواند از دیپلماسی برای مدیریت فضا استفاده کند چون تنها راه مقابله با سیاست های ویرانگر اسرائیل در نوار غزه، رایزنی و استفاده از دیپلماسی عمومی برای کاهش تنش است.

مکی با بیان اینکه ایران و آمریکا خواهان کنترل بحران و تنش در منطقه هستند، گفت: تفاوت آنها در رفتار است چون آمریکا نمی تواند دست از حمایت اسرائیل بردارد ولی در عین حال می تواند صهیونیست ها را تحت فشار قرار دهد تا رفتارشان را در غزه مدیریت کنند.

وی افزود: هرچقدر تلاش کنیم از واکنش های نظامی به این اقدامات پاسخ دهیم، قطعا نمی توانیم در جهت مدیریت بهتر بحران و کاهش تنش گام برداریم. با توجه به رفتارهای جنایتکارانه اسرائیل در نوار غزه، ما ابزارهای خوبی در سطح بین المللی برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل در اختیار داریم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه باید دیپلماسی را برای مدیریت بحران در منطقه فعال کرد، گفت: گسترش جنگ و تنش در منطقه به نفع هیچ طرفی مخصوصا ایران نخواهد بود. وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران به گونه ای نیست که کشور بخواهد درگیر تنش و بحران جدیدی شود، بنابراین همه تلاش ها باید به سمت مدیریت و کاهش تنش باشد.

منبع: نامه نیوز

587152