شهردار بافت فرهنگی و تاریخی شیراز‌ خبر داد:

بهره‌برداری از 18 پروژه عمرانی

شهردار فرهنگی تاریخی منطقه 8 شیراز گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 18 پروژه عمرانی در منطقه 8 به بهره‌برداری می رسد.
تصویر بهره‌برداری از 18 پروژه عمرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ شهردار منطقه تاریخی فرهنگی منطقه 8 شیراز گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۸ پروژه عمرانی و خدمات شهری با اعتباری افزون بر ۹۰۹ میلیارد ریال و آغاز عملیات پروژه‌های شهری با اعتبار ۸۲۸ میلیارد ریال اجرا می شود.

مصلی نژاد علی مصلی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کف سازی گذر چاپارخانه تا دروازه اصفهان، پارک مهر بانو در محله بیات، مدرسه خان به عنوان یکی از پروژه‌های بین المللی، احیای شیراز قدیم از جمله برنامه‌هایی است که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می رسید.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز خاطر نشان کرد: ثبت جهانی پروژه زندیه، طراحی میدان نقاره خانه، احیای میدان توپخانه، ساماندهی سرویس‌های‌بهداشتی بازار وکیل از جمله پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن در ایام الله دهه فجر آغاز می شود .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست افزود: بدنه‌سازی، جداره سازی، نوپردازی، کف سازی هویت شهر شیراز به ویژه گردشگری مذهبی و تاریخی هوبت این منطقه تاریخی شهرداری شیراز را نمایان می سازد.

علی رضا اسکندری با اشاره به اینکه عدم وجود هماهنگی بین شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسانی باعث کند شدن خدمات زیرساخت‌های شهری و تاریخی می شود، افزود: سرمایه‌گذاری تنها ساخت مسکن، برج سازی نیست بلکه بهسازی، بازآفرینی فضای شهری بستر را برای سرمایه‌گذاری در بافت فرهنگی و تاریخی شیراز حتی با اختصاص ۱ درصد سهم گردشگری اقتصاد شهر و شهروندان شیراز را فراهم می کند.

586818