32 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه حمل و نقل دریایی در دست اجرا داریم که سهم استان هرمزگان از این میزان جذب سرمایه‌گذاری را 32 هزار میلیارد تومان است.
تصویر 32 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان

به گزارش سایت خبری پرسون، از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی، در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی با بیان اینکه 150 هزار میلیارد تومان طرح در حوزه حمل و نقل دریایی در دست اجرا داریم که بخشی از آن‌ها در دهه مبارک فجر و سفر‌های استانی رئیس جمهور قابل بهره‌برداری است، اظهار داشت: 55 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد‌ سرمایه‌گذاری بندری و دریایی در آذرماه به مناسبت روز ملی حمل و نقل امسال امضا شد.

وی سهم استان هرمزگان از این میزان جذب سرمایه‌گذاری را 32 هزار میلیارد تومان اعلبام کرد و افزود: ‌بیش از 15 هزار میلیارد تومان در دست اجرا‌ست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بخش سرمایه‌گذاری دولتی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها، به منظور افزایش سهم توسعه اقتصادی در بخش دریایی و بندری، مجموع اعتبارات استان هرمزگان 12 هزار میلیارد تومان است که شامل 95 طرح مشخص می‌شود.

وی میزان جذب طرح‌های عمرانی در استان هرمزگان را نیز حدود 60 درصد اعلام و اضافه کرد: مشاوران و پیمانکاران باید به کارها سرعت دهند که بتوانیم زیرساخت‌هایی دریایی و بندری در این استان در اسرع وقت محقق شود.

منبع: تسنیم

586517