استقبال وزیر خارجه از همتای هندی در تهران

وزیر خارجه هند امروز در تهران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت.
تصویر استقبال وزیر خارجه از همتای هندی در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند که به تهران سفر کرده ظهر امروز (دوشنبه) ۲۵ دی ماه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت.

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و قرار است در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده بپردازند.

این نخستین سفر دوجانبه وزیر خارجه هند به تهران در دولت سیزدهم است. البته او به نمایندگی از دولت هند در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی شرکت کرده بود. امیرعبداللهیان هم خرداد ۱۴۰۱ در پاسخ به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کرد.

۱۴ آبان سالجاری وزرای خارجه ایران و هند تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کردند. امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو همتای هندی خود را از آخرین وضعیت همکاری‌های مشترک در راه اندازی پروژه بندر چابهار مطلع و بر رایزنی‌های بیشتر دو کشور در این رابطه و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تأکید کرد. وی در این تماس تلفنی به همتای هندی گفت: انتظار می‌رود، هند ابتکاراتی را در چارچوب برقراری آتش بس و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه، جلوگیری از نسل کشی گسترده و کوچ اجباری ساکنان این منطقه ارائه دهد.

حسین امیرعبداللهیان و «سوبرامانیام جایشانکار» روز جمعه ۱۲ خرداد ماه و در حاشیه نشست وزرای خارجه بریکس و دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: فارس

586443