گزارش فصلی تحولات اقتصاد ایران پاییز ۱۴۰۲ منتشر شد

گزارش حاضر به بررسی تحولات اقتصاد ایران در بخش‌های مختلف اقتصاد می‌پردازد.
تصویر گزارش فصلی تحولات اقتصاد ایران پاییز ۱۴۰۲ منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در بخش واقعی، رشد و تحولات فصلی تولید ناخالص داخلی تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲، تولید و قیمت نفت خام سنگین ایران تا آبان‌ماه ۱۴۰۲، تحولات بازار نیروی کار در فصل پاییز ۱۴۰۲ و روند متغیرهای بخش مسکن در هشت ‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بررسی شده‌اند. روند شاخص قیمت مصرف‌کننده و استخراج نرخ‌های تورم ماهانه، نقطه‌به‌نقطه و سالانه در پاییز سال ۱۴۰۲ در بخش قیمت‌ها و تورم مورد توجه قرار گرفته است.

وضعیت تراز پرداخت‌ها در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ و روند واردات و صادرات گمرکی در نه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ محتوای بخش سوم گزارش را پوشش داده است. روند تحولات روزانه قیمت دلار آمریکا در برابر ریال ایران به تفکیک بازار آزاد و بازار متشکل ارزی در نه ماهه نخست سال‌ ۱۴۰۲ در بخش چهارم گزارش حاضر بررسی شده است.

در بخش پنجم گزارش، تحولات متغیرهای پولی و اعتباری به تفکیک کل‌های پولی از جمله پایه پولی، پول، شبه پول و نقدینگی و نیز خلاصه وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی منتهی به نیمه نخست سال ۱۴۰۲ و همچنین وضعیت تسهیلات بانکی تا آبان‌ماه ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش ششم گزارش، علاوه بر لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، عملکرد مالی دولت در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به بوته تحلیل گذاشته شده است.

در بخش هفتم، تحولات متغیرهای کلیدی بازار سرمایه از جمله ارزش کل معاملات، حجم معاملات، تعداد دفعات معاملات و ارزش بازار در کنار نحوه تأمین مالی شرکت‌های بورسی در نه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نشان داده شده است.

در بخش سایر تحولات، خلاصه‌ای از گزارش بانک‌ جهانی در خصوص وضعیت فقر در ایران آورده شده و در نهایت، نکات کلیدی این گزارش به صورت خلاصه آورده شده است.

دانلود گزارش فصلی تحولات اقتصاد ایران ـ پاییز ۱۴۰۲

https://www.middleeastbank.ir/uploads/meb-quarterly-report-iran-economy-1402-autumn.pdf

https://www.middleeastbank.ir/uploads/meb-quarterly-report-iran-economy-1402-autumn.pdf

منبع: بانک خاورمیانه

586285