تشکیل ستاد پیشگیری بحران استان اردبیل در پی صدور هشدار سطح قرمز

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل روز شنبه در آستانه ورود یک سامانه بارشی به منطقه برگزار شد.
تصویر تشکیل ستاد پیشگیری بحران  استان اردبیل در پی صدور هشدار سطح قرمز

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل روز شنبه در آستانه ورود یک سامانه بارشی به منطقه با حضور سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان برگزار و بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های مربوطه برای خدمات‌رسانی در صورت لزوم تاکید شد.

در کنار آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، انجام اقدام‌های به‌هنگام برای برف‌روبی و نمک‌پاشی در معابر شهری و جاده‌ها، آمادگی لازم برای انجام اقدام‌های کنترلی به منظور جلوگیری از شکستن درختان و قطع خطوط انتقال برق نیز در ادامه این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

بنابر اعلام اداره‌کل مدیریت بحران استانداری اردبیل، این هشدار با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی استان، شهرستان گرمی و بخش‌هایی از شهرستان خلخال از اواخر امروز تا فردا شب (یکشنبه) صادر شده است.

بارش سنگین برف و کولاک شدید بر اثر وزش باد در مناطق مورد اشاره در کنار بسته شدن برخی از راه‌های ارتباطی روستایی و جاده‌های فرعی، اختلال در رفت و آمد درون شهری و برون‌شهری به‌دلیل انباشت برف، کاهش دید بر اثر کولاک برف در جاده‌ها، تداوم یخبندان و اختلال در عملیات‌های پروازی فرودگاه اردبیل در این مدت پیش‌بینی شده است.

خودداری از سفرهای غیرضروری، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی، خودداری از فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، انجام اقدام‌های پیشگیرانه از یخ‌زدگی لوله‌های و مخزن‌های آب و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در مدت فعالیت این سامانه جوی توصیه می‌شود.

در حال حاضر آسمان اردبیل تمام ابری همراه با وزش مقطعی باد و بارش باران و دمای هوا چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

منبع: ایرنا

586110