دونالد ترامپ پیش‌بینی کرد:

سقوط اقتصاد آمریکا

ترامپ با اشاره به اینکه اقتصاد ایالات متحده «سقوط» می‌کند گفت: امیدوارم در 12 ماه آینده این اتفاق بیفتد زیرا نمی‌خواهم هربرت هوور باشم.
تصویر سقوط اقتصاد آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش‌بینی کرد که اقتصاد ایالات متحده «سقوط» می‌کند و گفت امیدوار است که تا پیش از سال آینده این اتفاق رخ دهد، قبل از اینکه او در صورت پیروزی برای دومین بار در نوامبر، دفتر بیضی شکل را تصاحب کند.

ترامپ در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه از پلتفرم راستگرای لیندل تی وی پخش شد، گفت: «زمانی که سقوط رخ ‌دهد، امیدوارم در 12 ماه آینده این اتفاق بیفتد زیرا نمی‌خواهم هربرت هوور باشم. رئیس جمهوری که- من فقط نمی‌خواهم هربرت هوور باشم.»

بازار سهام ایالات متحده در اولین سال ریاست‌جمهوری هربرت هوور، رئیس جمهور سابق، در سال 1929 سقوط کرد، که نشان دهنده آغاز رکود بزرگ بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که به نظر می‌رسد نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان پیام خود را در مورد اقتصاد و انتقاد از جو بایدن، در حالی که کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات مقدماتی آیووا باقی مانده است، به نمایش گذاشته است.

ترامپ که مرتباً بایدن را به خاطر سیاست‌های اقتصادی‌اش مورد حمله قرار می‌دهد، در این مصاحبه اقتصاد را «بسیار شکننده» توصیف کرد.

با این حال، گزارش اشتغال دسامبر در روز جمعه، بر خلاف انتظارات گذشته از افزایش مشاغل ماهانه بود و سالی را که سال انعطاف پذیری در بازار کار بود، امری که باعث افزایش هزینه‌های مصرف کننده و رشد اقتصادی در سال گذشته شده بود را خاتمه داد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه روز جمعه با سی‌ان‌ان از وضعیت اقتصاد دفاع کرد.

«بدبینی‌های زیادی در مورد اقتصاد وجود دارد که واقعاً غیر موجه است. یک سال پیش، اکثر پیش بینی‌ها معتقد بودند که ما دچار رکود خواهیم شد. بدیهی است که این اتفاق نیفتاده است. ما بازار کار قوی خوبی داریم.»

علاوه بر در امان بودن از رکود اقتصادی، بازار بورس ایالات متحده بر آشفتگی بانکی منطقه‌ای، بحران سقف بدهی و تنش‌های ژئوپلیتیکی در سال گذشته غلبه کرد. شاخص اس‌اندپی 500 سال را با 24 درصد افزایش، داو 14 درصد و نزدک 43 درصد افزایش به پایان رساند. با این حال، نگرانی‌های مربوط به رکود در وال استریت و نگرانی‌ها در مورد جنگ در خاورمیانه همچنان ادامه دارد. این انتخابات تهدیدی برای نوسانات بازار است، اگرچه تاریخ نشان می‌دهد که شاخص اس‌اندپی 500 در سال چهارم ریاست جمهوری افزایش می‌یابد.

منبع: اکوایران

575684