رهبر انقلاب:

توده‌ مردم همه‌کاره‌اند /قدرت نقش آفرینی مردم را فراموش نکنیم

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: قدرت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ را ما نباید فراموش کنیم.
تصویر توده‌ مردم همه‌کاره‌اند /قدرت نقش آفرینی مردم را فراموش نکنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، صبح امروز سه شنبه(۱۹ دی ماه) هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شهر قم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.

اهم بیانات رهبر انقلاب را در ادامه بخوانید؛

*قدرت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ را ما نباید فراموش کنیم. این را در زندگی خودمان تجربه کردیم، هم خودمان باید فراموش نکنیم، هم این تجربه را به دیگران منعکس کنیم.

*امروز غزه را ملاحظه کنید. نقش‌آفرینی حضور مردم و ایستادگی مردم در یک حادثه‌ی عظیم، یعنی یک گروه کوچک، یک مردم محدود، مثلاً دو میلیون جمعیت من‌باب مثال در یک وجب زمین، آمریکای با آن عظمت را و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را عاجز کرده. قدرت حضور مردم یعنی این.

*حادثه‌ قم یک حادثه‌ای است به مراتب از این بالاتر. چرا؟ برای خاطر اینکه در روز نوزدهم دی مردم قم آمدند در خیابان، شهید هم دادند، کتک هم خوردند، عده‌ای هم زندان رفتند، اما سرآغاز یک جریانی شدند که آن جریان توانست یک رژیم وابسته‌ی مستکبر ظالم مسلّط بر این کشور را در طول مدت حدود یک سال سرنگون کند.

*همه باید برای حضور مردم در صحنه تلاش کنند.

*این را امام یاد داد به ما. نشان داد به مردم، یاد داد به مردم،‌ که حضور آنها در صحنه معجزه آفرین است.

*امام سال ۴۱ و ۴۲ با عمل، با حرف، با منطق، با استدلال این را به همه‌ی ملت ایران نشان داد.

*فهماند به آنها که اگر میخواهند پیش بروند، اگر میخواهند به نتایجی که مطلوب آنهاست برسند باید در میدان حضور داشته باشند. عقب کشیدن، به این و آن اتکا کردن، کنج عزلت گزیدن، این فایده ندارد، باید بیایند وسط میدان. خودش هم آمد وسط میدان.

*امام به جای نشست و برخاست کردن با احزاب و گروه‌ها و جریانهای سیاسی و شخصیتهای سیاسی معروف پرمدعا که بودند در آن زمان، به جای نشستن با آنها، آمد با مردم نشست.

*تکیه‌ حضرت به این است که به توده‌ی مردم تکیه کنید. به توده‌ی مردم. وقتی یک رئیس‌جمهوری با توده‌ی مردم انس می‌گیرد حرف می‌زند کار میکند بین آنها، میرود در دل مردم یک عده‌ای از آنجا بلند میشود می‌گویند این پوپولیسم است. اهانت میکنند. نه، این مردم‌داری است. این نشان گرفتن نقطه‌ی اصلی است. توده‌ی مردم همه‌کاره‌اند.

منبع: تسنیم

575607