وزارت بهداشت از مجلس نمره نظارتی خوبی نمی‌گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: تولیت وزارت بهداشت در پی بررسی‌های کمیسیون بهداشت نمره نظارتی خوبی نمی‌گیرد.
تصویر وزارت بهداشت از مجلس نمره نظارتی خوبی نمی‌گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در نشست صحن علنی امروز (سه‌شنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش کمیسیون بهداشت در رابطه با زنجیره تولید و تأمین دارو گفت: فراز و فرود در بحث دارو و زنجیره تأمین و تولید آن فراوان است، این فراز و فرود اما و اما اگر به شکل جامع به آن پرداخته نشود در تشریح، پیشگیری و درمان مثل کیس و مورد بیماری به خطا می‌رویم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: داده در این حوزه به اندازه کافی داریم، انواعی از داده‌ها از نسخه الکترونیکی و تیتک و مواردی که در حوزه بیمه است، وجود دارد منتهی باید قابل پیشگیری و برنامه‌ریزی باشد. سراغ ما می‌آیند نقطه‌ای دنبال می‌کنیم اما قبل و بعد آن پیشگیری و برنامه‌ریزی لازم است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلفی به صورت بین دستگاهی در موضوعات خود وظایفی دارند مثل کشاورزی، مواد غذایی و صنعتی و خیلی از حوزه‌های دیگر و اما و اما. وزیر مربوطه وظیفه تولیت دارد و تولیت یک وظایف مشروحی دارد و فقط این نیست که صورت مسئله را باز کنند که هر نقطه از آن به بانک مرکزی، گمرک، تأمین و ... برمی‌گردد چرا که فهرست کردن کاری ندارد اما و اما تولیت چه نمره‌ای می‌گیرد به نظر می‌رسد در مجلس گزارش‌های اول، دوم و سوم کمیسیون و گزارش هر چند هفته یکبار دوستان در کمیسیون این است که تولیت نمره نظارتی خوبی نمی‌گیرد.

روح‌الامینی افزود: در این حوزه‌ها هرچه تصمیم شورای عالی بیمه و سلامت است، انجام می‌شود. بدون اطلاع‌رسانی به بیماران و حق شهروندی که وقتی فرد می‌رود نسخه‌اش را پرداخت می‌کند نمی‌داند این محاسبات بر چه مبنایی است و فقط نگاه می‌کند نسبت به گذشته نزدیکی پرداخت از جیب بیمار بیشتر می‌شود و نمی‌داند ضریب پوشش کجاست و نمی‌داند تا 30 روز بیشتر پرداخت نمی‌کنند و از این قبیل.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: از ما که می‌گذرد چرا که 138 روز از فعالیت این مجلس باقی مانده است، آقای دولت، آقای معاون اول، آقای رئیس جمهور، تکالیف برنامه هفتم را در این حوزه جدی بگیرید، برنامه هفتم در این مجلس ظرف چند هفته آینده به نهایت می‌رسد و یکی از بندهای بسیار خوب آن نوسازی و بازسازی صنعت دارو است.

وی ادامه داد: ما 44 سال است داروی کشور را تأمین می‌کنیم، این صنعت فرسوده شده و به آن توجه ویژه‌ای نشده است و در این حوزه کاهش سرمایه‌گذاری کاهشی داریم و در این 5 سال به این فکر بیفتید که از ما گذشت، شما در برنامه هفتم به این صنعت توجه بیشتری داشته باشید تا بتوان حتی در این حوزه صادرات کرد نه تنها فقط نیازمان را تأمین کنید اما و اما چه زود دیر می‌شود.

منبع: خانه ملت

575580