افتتاح سامانه فوریت‌های بهشت زهرا(س) در تهران

پروژه‌های سامانه فوریت‌های بهشت زهرا(س) هر دوشنبه در قالب پویش «تعالی» در تهران رونمایی و افتتاح می‌شوند و این روند تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
تصویر افتتاح سامانه فوریت‌های بهشت زهرا(س) در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، از سازمان بهشت زهرا(س)،سامانه فوریت‌های بهشت زهرا(س) با حضور مدیرعامل و معاونان این سازمان در بیست و ششمین هفته از پویش تعالی افتتاح شد.

سامانه فوریت‌های بهشت زهرا(س) در موضوعات خرابی تاسیساتی، خدمات شهری، پشتیبانی فنی و امداد ویژه به زائران، ایستگاه‌های صلواتی، بخش‌های اداری و نهادهای خدماتی مستقر در بهشت‌زهرا(س)، در پهنه ۷۵۰ هکتاری این آرامستان و محدوده حرم امام فعالیت خواهد کرد.

شهروندان از طریق شماره تماس ۰۲۱۵۱۶۳۳۳۳۳ یا سامانه ۱۳۷ شهرداری می‌توانند تماس حاصل کرده و از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، پروژه‌های سازمان بهشت زهرا(س) روزهای دوشنبه هر هفته در قالب پویش «تعالی» رونمایی و افتتاح می‌شوند و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

پیش از این نیز سومین پایگاه آمبولانس سازمان بهشت زهرا در شهر تهران با هدف ارتقاء سطح خدمت رسانی و تسریع در انتقال متوفیان محدوده غرب تهران به بهشت زهرا با همکاری سازمان مدیریت بحران شهرداری و با استقرار ۶ دستگاه آمبولانس در این پایگاه راه‌اندازی شده است.

براساس این گزارش، این پایگاه با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان بهشت زهرا (س)، معاون عملیات سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران و مسئول ستاد بحران شهرداری منطقه ۲۲ پایتخت افتتاح شد.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و در جوار حرم امام خمینی (ره) در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

منبع: ایرنا

574538