در کارگروه تخصصی شعب مواد مخدر مطرح شد؛

بررسی تبصره یک ماده 8 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و تأثیر ماده 45 الحاقی این قانون بر تبصره مذکور

با نظر کارگروه تخصصی قضات شعب مواد مخدر دیوان عالی کشور، قسمت اخیر تبصره یک ماده هشت قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر حکم خاصی است که همچنان به قوت خود باقی بوده و بند ت ماده 45 الحاقی به این تبصره تسری نداشته و تغییری در آن ایجاد نکرده است.
تصویر بررسی تبصره یک ماده 8 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و تأثیر ماده 45 الحاقی این قانون بر تبصره مذکور

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی دستور رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر تشکیل کارگروه های تخصصی شعب دیوان عالی کشور، سومین جلسه کارگروه تخصصی شعب رسیدگی کننده به پرونده های مواد مخدر در دیوان عالی کشور برگزار شد.

در این جلسه قضات شعب رسیدگی کننده به پرونده های مواد مخدر پیرامون این موضوع که آیا با لازم الاجرا شدن ماده 45 الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر، قسمت اخیر تبصره یک ماده 8 قانون یاد شده (موضوع ترانزیت) منسوخ شده است یا خیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اکثریت قضات شعب رسیدگی کننده به پرونده های مواد مخدر در کارگروه تخصصی اعلام نمودند: قسمت اخیر تبصره یک ماده هشت قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر حکم خاصی است که همچنان به قوت خود باقی بوده و بند ت ماده 45 الحاقی، به این تبصره تسری نداشته و تغییری در آن ایجاد نکرده است.

نظریه اقلیت نیز بر این مبنا بود که قسمت اخیر تبصره یک ماده هشت قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، از حیث میزان مواد مخدر یا روانگردان حمل شده به قصد ترانزیت مقید به اوزان مذکور در بند ت ماده 45 الحاقی شده است.

در نهایت پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع، مقرر شد آراء مختلف برای طرح در هیأت عمومی دیوان عالی کشور و صدور رأی وحدت رویه ارائه شود.

منبع: دیوان عالی کشور

574419