ویژه برنامه‌ شبکه مستند به مناسبت روز زن

ویژه برنامه‌های «دو مادر»، «حاج مهین»، «قهرمان» و «مادری» از شبکه مستند به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن پخش خواهد شد.
تصویر ویژه برنامه‌ شبکه مستند به مناسبت روز زن

به گزارش سایت خبری پرسون، مجموعه مستند «دو مادر» به تلاش خستگی‌ناپذیر زنان روستایی به عنوان محور اصلی چرخ تولید و سازندگی در بخش کشاورزی پرداخته است. این فیلم را جواد تقوی کارگردانی کرده و تلاش می‌کند چهره‌ای متفاوت از زنان فعال در حوزه کشاورزی را به تصویر بکشد. «دو مادر» تا 12 دی ساعت 19 از شبکه مستند پخش می شود و تکرارش روز بعد ساعت 8 است.

مستند تلویزیونی «حاج مهین» ساخته مریم ابوطالبی انارکی هم پرتره مهین ابوطالبی، معروف به حاج مهین در شهر انارک استان اصفهان است و نمایی از ساده زیستی و خیرخواهی این بانوی فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی را به تصویر کشیده است. این مستند امشب (چهارشنبه 10 دی) ساعت 21 در جدول پخش قرار گرفته است.

مستند «قهرمان» به کارگردانی الهام آقالری هم از مستندهایی است که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) پخش خواهد شد.

مستند , روز مادر , شبکه مستند ,

«قهرمان» تولید شبکه مستند روایتی از زندگی فاطمه حشمتی مادربزرگی 84 ساله و قهرمان ملی و آسیایی در رشته دومیدانی است که برای شرکت در مسابقه جهانی با دردسرهای زیادی مواجه است و برای رفع موانع برای حضور در مسابقه بسیار تلاش می کند. این مستند سه شنبه 12 دی ساعت 21:30 پخش می شود و تکرارش روز بعد ساعت 15 است.

شبکه مستند همچنین چهارشنبه 13 دی ساعت 19 مستند «مادری» با محوریت مرضیه دباغ از زنان مبارز انقلاب را پخش خواهد کرد.

مستند , روز مادر , شبکه مستند ,

«مادری» به کارگردانی مسعود دهنوی برگرفته از زندگی سه نسل از بانوان خانواده دباغ است و به ترتیب به بخش‌هایی از زندگی مرضیه دباغ، راضیه دباغ دختر ایشان و آمنه اصفهانی نوه وی می‌پردازد.

آنچه در مستند «مادری» مورد توجه قرار گرفته ابعاد شخصیتی زندگی خانواده دباغ و همچنین کیفیت حضور این بانوان در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی است. تکرار «مادری» روز بعد ساعت 8 خواهد بود.

منبع: تسنیم

574247