رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

از مستند دریادار حبیب الله سیاری رونمایی شد

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مستند سازی از دلاور مردان عرصه ایثار و شهادت در جامعه بسیار سودمند و اثربخش است.
تصویر از مستند دریادار حبیب الله سیاری رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در قالب ساخت مستند کاری بسیار ارزشمند و تاثیر گذار است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه رونمایی از مستند وی امروز اظهار داشت: قدرت تفکر بسیجی با همه اقشار نجات‌دهنده بحران‌های کشور است و در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان فرمودند باید یاد شهدا گرامی داشته شود زیرا این شهدا بودند که باعث افتخار و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

دریادار سیاری در ادامه با طرح این سؤال که چرا ما باید قدرتمند باشیم و قدرت امروز ما برای کشور حائز اهمیت است، گفت: قبل از پرداختن به این موضوع دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی را تشریح شود و دستاوردهای عملیات حماسه و تاریخ‌ساز هفتم اکتبر در باریکه نوار غزه برای رصد کنندگان تحولات منطقه و جهان غیر از هیاهوی رسانه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل شاید یک تنفس مصنوعی کوتاه‌مدت برای ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین ایجاد کند، افزود: در درازمدت تبعات ویرانگر جنگ، آمار کشته‌ها، گروگان‌های چندملیتی در اختیار حماس، ته کشیدن زرادخانه موشکی و هزینه‌های سرسام‌آور رهگیری و انهدام پرتابه‌های ارزان‌قیمت جهاد اسلامی حماس و از همه مهم‌تر کوچ اجباری صهیونیست‌های اروپایی، آمریکایی و تزلزل در رأس حاکمیت دولت بنیامین نتانیاهو و همچنین فشارهای جامع جهانی رژیم جعلی تلاویو را از خیال‌پردازی‌اش بیرون کشید.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در جبهه رسانه و روشنگری از مواضع انتفاضه دندان‌شکن فلسطینی‌های مظلوم اما مقتدر به راه انداختن لشکر جهاد تبیین است و باید تمام زوایای پیدا و پنهان این جنایات را که با سانسور شدید دشمن مواجه است برملا شود و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی به‌عنوان انتفاضه جدید با پشتوانه فکری، تمرین‌های نظامی هدفمند، تهیه تدارکات و بهره‌گیری از تئوری جنگ‌های نامتقارن و نامتوازن شامل تغییر توازن وحشت در سرزمین‌های اشغالی بیداری جهانی انسان‌ها علیه صهیونیست‌ها، فرار پرشتاب صهیونیست‌ها و خنثی شدن عادی‌سازی روابط بعضی از کشورهای خائن و ترسو و نیز مشخص شدن دوستان و حامیان اصلی فلسطین ازجمله مواردی که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ادامه این آئین گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شاهد و زنده نگه‌داشتن یاد دلاوران عرصه دفاع مقدس از مستند امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با حضور مقام‌های استانی رونمایی شد.

سردار سعید کوشکی اظهارداشت: نیروهای مسلح در برابر دشمنان داخلی و استکبار جهانی همواره گوش‌ به ‌فرمان فرمانده خود عمل و این حرکت روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، شهیدان، فرماندهان و بسیجیان را به‌عنوان قله‌های بسیج یاد کردند و افزود: برای تهیه مستند امیر دریادار حبیب‌الله سیاری چند نشست با مدیرکل سابق صداوسیمای مرکز فارس برگزار شد و مقرر گردید کار فنی که بسیار سخت بود به صداوسیما و مستند به بنیاد حفظ آثار و با همکاری فرماندهان و بسیجیان واگذار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تاکنون 3 مستند با مشارکت صداوسیمای مرکز فارس تولید شد و برای ۳ فرمانده شهید و ۴ مستند برای دیگر رده‌ها، 1 مستند با عنوان ارتش در فارس تولید و پخش‌شده است .

سردار کوشکی تصریح کرد: مستندهای یگان‌های سپاه در فارس، فراجا، یگان انتظامی و صداوسیما اهتمام ویژه‌ای در ساخت و تولید این مستندها داشته است و در این مورد کار تدوین و صداگذاری مستند فرماندهان و شهیدان زنده تهیه و امروز از مستند امیر دریادار دکتر حبیب‌الله سیاری رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مستند امیر دریادار سیاری در قالب سی دی تکثیر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سردار کوشکی در مورد تکمیل گالری‌های دفاع مقدس گفت: تمام تلاش این است که ۳ خرداد ۱۴۰۳ گالری تکمیل و نیز ۹۰ طرح دفاع مقدس پیش‌بینی‌شده که کاری دشوار و سخت است و در این راستا ۶۳ کار آماده‌شده که مابقی آن نیز در دست انجام است.

وی بیان داشت: پلاک‌های 2 گالری در حال تکمیل و نصب است که از بی‌نظیرترین سازه‌های موزه‌ای به‌کاربرده شده و ۲۵ هزار جانباز ۱۵ درصد به بالا و نیز اطلاعات ۲۲۰ آزاده دفاع مقدس ثبت‌شده است.

در این دیدار مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس هم در این رویداد گفت: سال گذشته ۱۳ مستند در حوزه معرفی شهدا و موضوعاتی که مرتبط با شهدا، ایثارگران، دفاع مقدس و جهاد تولید و در این مرکز پخش‌شده است.

احمد پهلوانیان تأکید بر اینکه در سال آینده در کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس یک مجموعه ۲۶ قسمتی از بزرگان دفاع مقدس تولید می‌شود، افزود: تولید سریال شهدای حمله تروریستی شاه‌چراغ را در حال پیش‌تولید است و نیز در مدت ۶ سال تولید سریال شهید دوران در دستور قرار دارد و تاکنون برای ساخت این سریال با مکاتباتی که با تهران داشتیم هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

560513