خودروهای سنگین و نیمه سنگین در اصفهان ایمن می‌شوند

رئیس ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش حوادث جاده‌ای در محورهای استان اصفهان طرح آشکارسازی ۱۶ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین در حال اجرا است.
تصویر خودروهای سنگین و نیمه سنگین در اصفهان ایمن می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان:معید ذهبیون، رئیس ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش حوادث جاده‌ای در محورهای استان اصفهان طرح آشکارسازی ۱۶ هزار وسیله سنگین و نیمه سنگین در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در این طرح وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به منظور بهتر دیدن شدن در شب آشکارسازی می‌شوند، افزود: آشکارسازی وسایل نقلیه سنگین به صورت چسباندن دو عدد برچسب شبرنگ استاندارد دارای بازتاب مناسب و ابعاد مناسب در انتهای وسیله نقلیه امکان‌پذیر است.

ذهبیون بیان کرد: به عبارت دیگر با توجه به سرعت کمتر وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نسبت به خودروهای سواری، در اثر اختلاف سرعت ایجاد شده، تصادفات زیادی از نوع جلو به عقب یک خودروی سواری با یک خودروی سنگین به خصوص در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و عمدتا در شب هنگام که نور کافی وجود ندارد، اتفاق می‌افتد.

رئیس ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورتی که رانندگان سواری بتوانند در مدت زمان کافی عکس العمل لازم را انجام دهند و نسبت به کنترل فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی اقدام کنند، از تصادف جلوگیری به عمل می‌آید و لذا نصب مارکر شبرنگ بر روی وسایل سنگین تاثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد.

وی عنوان کرد: طرح آشکارسازی وسایل سنگین و نیمه سنگین در سال جاری به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش حوادث جاده‌ای در محورهای استان اصفهان، با تهیه و نصب برچسب شبرنگ بر روی ۱۶ هزار وسیله نقلیه در استان، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

منبع: صدا سیما

574217