سامانه‌های نظارت تصویری راه‌های 6 استان‌ مرکزی کشور ارتقا می‌یابد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: پروژه نصب جدید و ارتقای سامانه نظارت تصویری در راه‌های استان‌های مرکزی کشور، شامل استان‌های منطقه مرکزی از جمله اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال بختیاری، سمنان و یزد آغاز شده است.
تصویر سامانه‌های نظارت تصویری راه‌های 6 استان‌ مرکزی کشور ارتقا می‌یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان اصفهان اظهار داشت: پروژه نصب جدید و ارتقای سامانه نظارت تصویری در راه‌های استان‌های مرکزی کشور، شامل استان‌های منطقه مرکزی از جمله اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال بختیاری، سمنان و یزد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله در استان‌های مرکزی کشور ۱۰۸ سامانه نظارت تصویری موجود، ارتقا و ۵۲ سامانه جدید در محورهای مواصلاتی این استان‌ها به ویژه در مناطق خاص به لحاظ شرایط جوی و ترافیکی نصب و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند، افزود: بدین ترتیب تعداد سامانه نظارت تصویری در ۶ استان مرکزی کشور به ۲۳۴ سامانه خواهد رسید.

دادخواه تصریح کرد: پروژه ارتقا و نصب جدید سامانه‌های نظارت تصویری در سراسر کشور و به اهتمام مرکز مدیریت راه‌های کشور در حال انجام بوده و در منطقه مرکزی کشور با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: امیدواریم با تجهیز حداکثری راه‌های کشور به سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای و ارتقا ایمنی در راه‌های کشور و همکاری بیشتر مردم در ‌رعایت جوانب ایمنی تردد در راه‌های برون شهری شاهد کاهش تصادفات و تلفات رانندگی باشیم.

وی با اشاره به هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نصب سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای به منظور ارتقای ایمنی سفر و اطلاع‌رسانی به موقع از وضعیت ترافیک در محورهای بین شهری تصریح کرد: با نصب و ارتقای کیفیت سامانه‌های نظارت تصویری علاوه بر اطلاع مجموعه راهداری از وضعیت جوی و ترافیکی گردنه‌ها به منظور انجام اقدامات راهداری، عموم مردم نیز می‌توانند تصاویر سامانه‌های مذکور را به منظور مدیریت سفر خود به صورت برخط از طریق سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ دریافت کنند.

دادخواه خاطرنشان کرد: سامانه نظارت تصویری با هدف بهبود رصد شرایط جوی و روانی ترافیک در گلوگاه‌های ترافیکی، گردنه‌ها و نقاط برفگیرکشور نصب می‌شود.

منبع: مهر

559992