سوء استفاده دشمن از مدیران ضعیف کشور

رییس بنیاد ایرانشناسی کشور در یادواره شهدای تبریز گفت: دشمن از مدیران ضعیف کشور و نداشتن تدبیر در برنامه‌های اقتصادی جهت ضربه به نظام استفاده می کند.
تصویر سوء استفاده دشمن از مدیران ضعیف کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد حسین رجبی دوانی رییس بنیاد ایرانشناسی روز شنبه در یادواره شهدای محله مارالان در تبریز بر ضرورت بصیرت در وقایع و اتفافات تاکید کرد و گفت: نباید کوتاهی برخی مدیران را به پای اصل نظام بگذاریم و مردم نیز باید مطالبه گر باشند و از مدیران مطالبه کنند.

وی همچنین با اشاره به رشادت‌های مردم آذربایجان در سال ۵۶ اظهار کرد: کار بزرگ مردم آذربایجان در موقعیت خطیر آن دوران که دفاع از امام خمینی کار سختی بود جرات بزرگی می‌طلبید.

وی گفت: آذربایجان سر افراز و قهرمان حق بزرگی بر گردن تمام ملت ایران و کشور اسلامی دارد و از دیرباز تبریز یکی از مهد‌های بزرگ تمدنی ایران بوده و یکی از استان‌ها و مراکز بزرگ ایران عزیز از عصر باستان است طوری که خدمات فراوانی به ایران و اسلام داشته است.

این پژوهشگر دینی گفت: اگر حکومت طاغوت ادامه داشت در صورت ادامه، هیچیک از هویت دینی و علمی کشور باقی نمی‌ماند.

رجبی دوانی ادامه داد: در آن دوره می‌خواستند هویت و تاریخ ما را تغییر دهند و حتی با تغییر تعطیلی روز جمعه به یکشنبه؛ هدف شان دور کردن مردم از هویت اسلامی بود که به لطف خدا محقق نشد.

وی با بیان اینکه بی بصیرتی بلا‌های بزرگی سر اسلام آورده است، خاطرنشان کرد: ما افرادی داشتیم که در امتحان بزرگ ولایت در سال ۱۳۸۸ مردود شدند و در همین بین، مردمی داریم که فریب نخوردند و فتنه‌ها را با روشنگری از بین بردند.

وی اظهار کرد: حماسه مردم تبریز در هشتم دی ۸۸ کار عظیمی بود و از مردم این دیار با این سابقه همین انتظار می‌رفت که بصیرت را قبل از کل کشور به رخ جهانیان بکشند.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه اگر یک درصد فشار‌های وارد شده به ایران به هر کشوری وارد می‌شد، فرو می‌پاشید، گفت: چیزی که این مملکت را حفظ کرده رهبر فرزانه و صالح و مردم با بصیرت است.

وی گفت: مردم با بصیرت با همه سختی‌ها همواره از خود فهم، درک و بصیرت نشان می‌دهند و پای ولایت ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه کانال‌های فضای مجازی از کاه، کوه می‌سازند و مردم را بدبین می‌کنند، گفت: رسانه‌های خارجی دنبال این هستند که یک مسئله کوچک در کشور را پیدا کنند و شاخ و برگ دهند تا ذهن مردم را مشوش کنند.

رجبی دوانی با اشاره به نقش ولایت فقیه در بصیرت اظهار کرد: جمهوری اسلامی آینده درخشانی دارد و زمینه ساز ظهور خورشید است.

دشمن می‌خواهد مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کند

رییس بنیاد ایران شناسی در همایش سیاسی فرماندهان نظامی استان آذربایجان شرقی هم افزود: دشمن از نابسامانی‌ها سوء استفاده می‌کند و می‌خواهد مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کند.

رجبی دوانی ادامه داد: دشمن می‌خواهد پشتوانه مردمی نظام را بگیرد، اما جهاد تبیین از جنگ در مرز‌ها به مراتب مهم‌تر است.

وی گفت: نظامیان نباید در دسته بندی‌های سیاسی حضور پیدا کنند، ولی باید مسائل سیاسی را درک کنند

امیر سرتیپ «امیرحسین شفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا آذربایجان هم در این همایش اظهار داشت: ما در همه برهه‌های تاریخی فتنه، نفوذ، شبیخون فرهنگی و تهاجم اقتصادی و سیاسی را شاهد بوده ایم، گفت: باید شناخت کافی به مولفه‌های که ما را تهدید می‌کند داشته باشیم و با تبدیل تهدید به فرصت، به هدف نزدیک شویم.

وی ادامه داد: آینده پژوهی باید مولفه اصلی فرماندهان و کارکنان باشد تا بصیرت به دست آید و در حوادث آگاهانه پیش رویم.

منبع: خبرنگاران جوان

574060