تشییع پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس، در بوشهر

همزمان با برگزاری یادواره ۵۸۶ شهید شهرستان بوشهر، پیکر مطهر شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس تشییع شد.
تصویر تشییع پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس، در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، یادواره 586 شهید شهرستان بوشهر شامگاه چهارشنبه با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهدا در بوشهر برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که همزمان شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس تشییع شد برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله سرود محلی، هم‌خوانی نماهنگ « ای اهل حرم میر و علمدار نیامد » توسط دانش‌آموزان و چاوش‌خوانی در وصف شهید و شهادت برگزار شد.

بوشهر دارای کارنامه درخشانی در مبارزه با استعمار و استکبار جهانی آمریکا است

در این ‌مراسم فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر با بیان اینکه مردم این استان دارای کارنامه درخشانی در مبارزه با استعمار و استکبار جهانی آمریکا دارند اظهار داشت: ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی و دفاع از دین خدا در مرزهای استان بوشهر کارنامه‌ای ارزنده و برجسته مردم استان بوشهر است.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه رزمندگان بوشهری با عملیات‌های مختلف هیمنه شیطان بزرگ آمریکا و ابهت آن در خلیج فارس در هم شکستند گفت: امروز استان بوشهر در عرصه های مختلف علاوه بر حماسه، ایثار و فداکاری قطب اقتصادی به شمار می‌رود که نشان از جایگاه ارزنده استان است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برد سلاح خود را با خون شهدا افزایش داده است خاطرنشان کرد: جهاد سپر دفاع مطمئن از مرزهای انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر نقش و جایگاه شهدا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: چنانچه شهدا به شهادت نمی‌رسیدند دشمنان خدا، نور خدا را خاموش می‌کردند.

رزمجو تابوت هر شهید را به منزله کل ایران دانست و خاطرنشان کرد: این کاروان همچنان ساری و جاری است که بدون تردید تا وجود این کاروان انقلاب اسلامی ایران نیز شکست‌ناپذیر خواهد بود.

گفتمان‌سازی تفکر ایثار و شهادت در جامعه از اهداف برگزاری یادواره شهدا

فرماندار شهرستان بوشهر نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره 586 شهید شهرستان بوشهر از تیرماه امسال تصریح کرد: در این راستا از تمامی دست‌اندرکاران به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و علمای این استان قدردانی می‌شود.

صالح رحیمی، هدف از برگزاری این یادواره‌ را گفتمان‌سازی تفکر ایثار و شهادت در جامعه دانست و اضافه کرد: برای تحقق این مهم ظرفیت‌های بخش های مختلف بکارگیری شده است.

وی ادامه داد: در برگزاری تشییع شهدای گمنام در بوشهر در 60 مدرسه این شهرستان این شهدا مورد استقبال قرار گرفتند و در همه شهرها و روستاها مراسم تشییع شهدا گمنام برگزار شد.

نمایشگاه دستاوردهای نظامی و تسلیحاتی و ایستگاه‌های صلواتی

همزمان با برگزاری این یادواره ضمن برپایی نمایشگاه دستاوردهای نظامی و تسلیحاتی ، ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای ورودی مصلا نماز جمعه بوشهر از شرکت‌کنندگان پذیرایی کردند.

منبع: تسنیم

573874