سخنان رهبری درباره انتخابات، نقد مدعیان انقلابی‌گری بود

روزنامه همشهری ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران نوشت: مدتی است، برخی از انقلابیون، بخش‌های مختلف نظام را متهم می‌کنند به سهل‌گیری و مماشات با مدیران کم‌کار و پرادعای دهه90 و مرادشان این است که این افراد توسط شورای‌نگهبان کنار گذاشته شوند یا به‌وسیله قوه‌قضاییه دادگاهی و محکوم شوند و امثال این.
تصویر سخنان رهبری درباره انتخابات، نقد مدعیان انقلابی‌گری بود

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه همشهری در ادامه این مطلب آورده است: فارغ از اینکه البته بخش‌های مختلف نظام باید وظایف خود را انجام دهند اما اینکه نزدیک انتخابات گفتمان یک جبهه متمرکز شود بر پالایش افراد و جریان‌ها و اتهام به بخش‌های مختلف و نه افزایش مشارکت، نشانه خوبی نیست.

سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب این گفتمان به ظاهر انقلابی را نقد می‌کرد و نشان می‌داد که جهت آن مسیر گفتمانی خطاست.

مقام معظم رهبری از چه چیز اطمینان دارند که این مسیر را نقد می‌کنند؟ اولا ایشان نسبت به جهتی که اراده عمومی مردم انتخاب می‌کند اطمینان دارند و نگران انحراف حرکت عمومی مردم نیستند؛ ثانیا ایشان یقین دارند که دایره مدیریت کشور که در بیانیه «گام دوم» تلاش می‌کرد به نسل جوان مدیران بسپارد، در این جهت ویرایش شده و تغییر نخواهد کرد و حضور نسل‌های پخته‌تر در کنار جوانان این ویرایش کلی را بر‌هم‌نمی‌زند.

ایشان معتقدند که موتور حرکت کشور و کلید حل همه مشکلات، مردمند. کنار گذاشتن دکتر فلان و حجت‌الاسلام بهمان کار کشور را درست نمی‌کند؛ این می‌رود و آن دیگری می‌آید. باید مردم گام به گام رشیدتر شوند و آنگاه نه‌تنها افراد بلکه جریان و گفتمان و اندیشه‌شان توسط ملت کنار گذاشته می‌شود؛ اتفاقی که در این چهل‌وچندسال هم رخ داده است.

برخلاف ما که دشمنی‌هایمان به فلان گروه و جریان در ذهن‌مان اصالت دارد، برای ایشان اصالت با رأس طاغوت است. حضور مردم ضربه به این دشمن است. حضور مردم امنیت‌ساز است. حضور مردم کمک به غزه است. کمک به مقاومت منطقه است. حضور مردم کمک به ایران قوی و آینده منطقه و جهان است. حضور مردم کمک به حرکت است. کمک به تحول است. حضور مردم کمک به خروج از احساس انفعال و انسداد است؛ و قهر مردم از انتخابات باعث ناامنی زندگی خودشان و‌ دیگران خواهد بود.

آری برای این مشارکت باید همه دست به‌کار شوند؛ نه‌اینکه رأی دهند فقط؛ بلکه دیگران را مجاب کنند به حضور. جریان‌های تبلیغی، مجازی، امر به معروف و نهی از منکر، در شهر، در خانواده و در همه‌جا راه بیفتند. اما:

دستگاه‌های نظارتی- حاکمیتی باید توجه کنند که هم به رقابت و‌ هم به سلامت و‌ امنیت بیشتر انتخابات کمک کنند. لزوما هر کس وارد دایره انتخابات شود رقابت بالا نمی‌رود. عده‌ای مرزهای خود را با دشمن مشخص نمی‌کنند و پشتیبانی می‌شوند از جانب دشمن و عملا در فضای رسانه‌ای مجازی با پشتیبانی انواع روش‌های رسانه‌ای متکی به دشمن، انحصار درست می‌کنند. کسانی دروغ می‌گویند؛ تخریب می‌کنند؛ دوقطبی می‌سازند و عملا رقابت را دچار عدم‌سلامت و ناامنی می‌کنند. مراقب قانون هم باید بود که توسط «زورگویان پرادعا» خراب نشود.

منبع: همشهری

573215