افزایش ۵۴ درصدی درآمد مالیاتی استان اصفهان

درآمد‌های مالیاتی استان اصفهان ۵۴ درصد افزایش یافته است.
تصویر افزایش ۵۴ درصدی درآمد مالیاتی استان اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون،از اصفهان؛مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۸ درصد از بودجه استان از محل مالیات تامین می‌شود، گفت: وصول درآمد‌های مالیاتی مستقیم در استان در ۹ ماهه امسال به بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید، که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

احمدرضا مُدبرنیا افزود: ۷۷ هزار میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در این مدت به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و اداره کل عشایر استان واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: همچنین میزان وصولی ۹ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته، ۲۹ درصد رشد داشته که این موضوع در راستای تامین درآمد‌های پایدار برای مدیریت خدمات شهری حائز اهمیت است.

مُدبرنیا با بیان معافیت اشخاص حقیقی کشاورز از پرداخت مالیات ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از مُودیان استان که امسال از تسهیلات تبصره «ماده ۱۰۰» استفاده کرده‌اند، از پرداخت مالیات معاف شدند.

مُدبرنیا با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار مُودی مالیاتی جدید بدون پرونده مالیاتی شناسایی شدند، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم با اجرای این قانون، تعداد زیادی مُودی مالیاتی جدید در کشور و به تبع آن استان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما تحقق عدالت مالیاتی است و می‌خواهیم از مرحله مالیات سِتانی سُنتی به هوشمندسازی مالیاتی برسیم، افزود: بر اساس ماده چهارم قانون پایانه‌های فروشگاهی، اصل بر صحت اطلاعات مُودیان مالیاتی است مگرآنکه خلاف آن ثابت شود.

مُدبرنیا با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مُودیان گفت: بنابر مصوبه جدید ابلاغی از ابتدای دی تمامی اشخاص حقوقی موظفند صورتحساب خود را به صورت الکترونیکی در سامانه مُودیان صادر کنند و اشخاص حقیقی نیز بصورت طبقه‌بندی و پلکانی تعیین تکلیف خواهند شد.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی که در سال ۱۴۰۲ میزان فروش آن‌ها بیشتر از ۱۸۰ میلیارد ریال باشد مشمول خواهند بود و باید از طریق سامانه مُودیان، صورتحساب الکترونیکی صادر کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به نحوه ارائه صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان از طریق سامانه my.tax.gov.ir گفت: ارائه صورتحساب توسط مُودیان از طریق کارپوشه مودی در سامانه مودیان و یا استفاده از خدمات شرکت‌های مُعتمد سازمان امور مالیاتی کشور اجرا می‌شود.

منبع: مهر

573208