برنامه مترو در پنجشنبه و جمعه پایانی سال چگونه است؟

برنامه مترو در پنجشنبه و جمعه پایانی سال توسط مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تشریح شد.
تصویر برنامه مترو در پنجشنبه و جمعه پایانی سال چگونه است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از تمهیدات این مجموعه برای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال جهت حضور شهروندان تهرانی در بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی در بخش جنوبی خط یک در روزهای اشاره شده مضاعف می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه امروز در حاشیه تجلیل از بازنشستگان شرکت مترو تهران و حومه و همچنین 24 سالگی تاسیس مترو در پایتخت اظهار کرد: 16 اسفندماه سال 1377 قطار خدمت در شهر تهران به حرکت درآمد و امروز بیش از 24 سال در حال خدمت‌رسانی است و مسافران را در زیر زمین جابجا می‌کند که این مسئله باعث افتخار ماست.

وی تصریح کرد: بالغ بر 250 کیلومتر خط مترو در 144 ایستگاه در سطح شهر تهران طی سنوات گذشته احداث شد و ان‌شاءالله تا پایان سال نیز 5 ایستگاه شامل 10 الی 12 کیلومتر به خطوط مترو افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در 24 سال گذشته مترو فراز و نشیب‌های زیادی را داشته است، گفت: امروزه شرکت مترو از جمله مجموعه‌هایی است که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ورود جدی داشته و به سمت بومی‌سازی و تجهیزات مورد نیاز خود گام برداشته است.

درستی ادامه داد: از زمان فعالیت مترو تا به امروز و در بازه بیش از 24 سال گذشته 10 میلیارد سفر با مترو ثبت شده است که این رقم عدد قابل ملاحظه‌ای است و در اشل جهانی قرار دارد.

وی افزود: روزانه 2 هزار و 200 حرکت در مترو ثبت می شود که این میزان شامل 54 هزار کیلومتر تردد قطارهای شهری است و همه این ارقام نشان می‌دهد که مترو جزو وسایل قابل توجه در حوزه حمل و نقل است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ضمن اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در روزهای پایانی سال 1401 در راستای خدمت‌رسانی مضاعف در مترو، گفت: همیشه ما در روزهای اسفند و به‌ویژه روزهای پایانی آن روزهای سختی را تجربه کرده‌ایم به طوری که در روزهای پایانی سال و به‌ویژه پنج‌شنبه‌های آن میزان استفاده از مترو افزایش پیدا می‌کند و به همین جهت ما نیز برنامه‌های خوبی را برای خدمت رسانی پیش بینی کرده‌ایم.

درستی اضافه کرد: در همین ارتباط مترو برنامه‌ریزی را برای روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال و بنا بر برنامه همیشگی هموطنان جهت حضور در قبور اموات و شهدا تدارک دیده شده است و بناست در قسمت جنوبی خط یک مترو خدمت‌رسانی مضاعف‌تری ارائه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مترو تهران همزمان با سال تحویل خدمت رسانی برای حضور خانواده‌ها در مزار شهدا خواهد داشت یا خیر خاطرنشان کرد: این موضوع نیز در حال بررسی است و در صورتی که به جمع‌بندی برسیم تلاش خواهیم کرد در برخی از ایستگاه‌های مترو خدمت‌رسانی داشته باشیم.

منبع:tasnimnews

467154