طرح ساماندهی بازار اجاره بها مسکن اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.
تصویر طرح ساماندهی بازار اجاره بها مسکن اصلاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در نشست علنی امروز -یکشنبه ۱۹ آذر - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی‌ (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با رفع ایرادات این طرح موافقت کردند.

مصوبه کمیسیون: در بند یک ماده ۴ عبارت حفظ حریم خصوصی جایگزین عبارت «رعایت حفظ حریم خصوصی» و عبارت رعایت محرمانگی جایگزین عبارت« الزام به محرمانگی» می شود و در بند ۲ ماده ۴ عبارت هیات رسیدگی به تخلفات اداری جایگزین عبارت«هیات تخلفات اداری» می گردد.

در بخش دیگری از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی آمده است:در بند ۲ تبصره ۹ عبارت مطالبه اجرت المثل جایگزین «راجع به اجاره» می شود.

دو فوریت طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی و کلیات آن در جلسات ۲۸ اردیبهشت و اول تیرماه سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس رسید این طرح با پیشنهاد دولت و تصمیم هیئت رئیسه مجلس مجدداً به کمیسیون عمران ارجاع شد و بعد از چندین بار آمد و رفت بین شورای نگهبان و مجلس امروز بخش دیگری از این طرح به تصویب نهایی رسید و بندهای از این طرح برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به پیشنهاد نایب رییس مجلس به کمیسیون عمران ارجاع شد.

منبع: مشرق

561644