واکنش غیر مستقیم رییس صدا و سیما به ساسی مانکن

رییس صداوسیما درباره ویژگی های سلبریتی سالم توضیح داد و عنوان کرد درهای رسانه ملی به روی چنین افرادی باز است.

تصویر واکنش غیر مستقیم رییس صدا و سیما به ساسی مانکن

به گزارش سایت خبری پرسون، پیمان جبلی رییس صداوسیما شب گذشته ۱۷ آذر ماه در حاشیه اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند درباره حمایت از مستند بیان کرد: یکی از بدیهی ترین کمک های رسانه ملی به مستند، عرضه این آثار روی آنتن رسانه ملی است، خیلی از عزیزانِ مستندساز بوده اند که وقتی مستندهایشان از شبکه مستند دیده شده است اثرشان به جشنواره های ملی و بین المللی راه یافته است اما حتماً در کنار این کمک باید حمایت های دیگری هم داشته باشیم.

جبلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه استقبال از موسیقی مبتذل به دلیل کم کاری صداوسیماست گفت: کم کاری فقط از صداوسیما نیست همه دستگاه های متولی فرهنگ به ویژه در حوزه موسیقی حتماً کم کاری داشته اند. در مورد رسانه ملی ما علاوه بر تولیدات جدیدی که در مرکز شعر و موسیقی و سرود داشته ایم به دنبال تقویت این مرکز با اضافه کردن بخش شعر به آن نیز بوده ایم که یکی از سرفصل های دوره تحولی رسانه ملی است.

رییس صداوسیما اضافه کرد: ما در حوزه شعر، نماهنگ و موسیقی تجربیات خوبی داشته ایم به ویژه در این دوره اخیر که با بحران غزه روبه‌رو بودیم. در حوزه های دیگر هم می توانیم تولیداتی را داشته باشیم، در هفته گذشته هم از یک قطعه جدید توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما رونمایی کردیم.

جبلی با تایید کم کاری صداوسیما در مقابله با آثار موسیقایی سخیف یادآور شد: خود ارکستر سمفونیک صداوسیما ظرفیت گسترده ای برای تولیدات و آثار فاخر دارد. حتماً باید دنبال این باشیم که از سازندگان قطعات موسیقایی و هم از شاعران حمایت کنیم. اگر ما و همه موسسات فعال در حوزه موسیقی بتوانیم قوی تر و جامع تر عمل کنیم حتماً برای ذایقه ایرانی هم می توان جذاب تر عمل کرد.

رییس رسانه ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه منظورش از سلبریتی سالم در سخنانش در روز دانشجو چه بوده است، تصریح کرد: اگر در چند جمله بخواهم بگویم چهره ها باید در خدمت مردم، کشور، ارزش ها، اعتقادات و فرهنگ اصیل ایرانی باشند. ما دست همه چهره هایی را که در این زمینه حاضر هستند با رسانه ملی همکاری کنند به گرمی می فشاریم. درهای صداوسیما همیشه به روی آنها باز است و امیدواریم چهره ها هم در را به روی خود نبندند، در را به روی خود باز کنند و از ظرفیت رسانه ملی به خوبی استفاده کنند.

جبلی در پاسخ به اینکه محمدرضا گلزار به دلیل همین ویژگی ها به تلویزیون بازگشته است یا خیر؟ بیان کرد: اظهار نظر دقیق تر درباره اشخاص و برنامه ها را همکارانمان در سیما انجام می دهند.

وی درباره سریال های شبکه خانگی که قرار بود از تلویزیون پخش شوند، گفت: اخیراً چند سریال را آقای سعید مقیسه رییس ساترا پیشنهاد کرد که هنوز هم در حال بررسی است.

رییس صداوسیما در پاسخ به خبرنگار ما درباره وضعیت شبکه تهران که استانی شده و دوباره در شبکه های سراسری قابل دسترسی است، توضیح داد: ماموریت شبکه تهران، استان تهران است. درست است که در دوره های مختلف سرنوشت های گوناگونی داشته است ولی تصمیم این دوره این است که شبکه تهران برای استان تهران باشد و به تدریج اطلاع رسانی هم خواهد شد که از تاریخی به بعد فقط قابل دریافت در استان تهران خواهد بود.

منبع: مهر

561477