چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

تفسیرهای سیاسی عمیق و بدیعی از قدرت گرفتن تفکر راست افراطی پوپولیستی در سال‌های اخیر مطرح شده اما اخیرا توجه خیلی‌ها، به یک اشتراک عجیب بین رهبران شاخص آنها جلب شده است: موهای عجیب و متفاوتی که صاحبان‌شان، به آن می‌بالند و به آن افتخار می‌کنند.
تصویر چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و بوریس جانسون نخست‌وزیر سابق انگلیس گرفته، تا خاویر میلی رئیس‌جمهور جدید آرژانتین و خیرت ویلدرس رهبر حزب برنده انتخابات هلند، یک ویژگی بارز و مشترک بین آنها وجود دارد، که همانطور می‌شود حدس زد، موهای متفاوت و عجیب‌شان است.

چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

توجه به این مسئله، اصلا هم بحث رسانه‌های عامه‌پسند و زرد هم نیست و اخیرا روری استوارت وزیر سابق دولت انگلیس هم در یک پادکست به همین مسئله اشاره کرده و گفته است: « همه‌چیز پوپولیسم» درباره مدل مو است.

میلی، که نماد کارزار انتخاباتی‌اش یک اره برقی بوده، موهایی شبیه ستاره‌های موسیقی راک در دهه‌های هفتاد را دارد و به‌خاطر این مدل، به او لقب کلاه گیس داده‌اند.

چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

ویلدرس هم که یک راست افراطی کلاسیک است و بدون هیچ واهمه‌ای علیه مهاجران صحبت می‌کند، با موهای بلوند و بلندش، در هر جمعی قابل تشخیص است و این نکته عمیق در این افراد است.

چرا این سیاستمداران موهای عجیبی دارند؟

ترامپ، جانسون، میلی و خیرس، به خوبی از اهمیت برندسازی در دنیای سیاست باخبرند و از آنجا که ملاحظات معمول مردم عادی را ندارند، برای اینکه خود رامتمایز کنند، موهایشان را در این راستا به‌کار گرفته و با آرایش و رنگ متفاوت خود را ازطبقه سیاسیون متعارف جدا کرده‌اند. موهای ترامپ در ابتدای کارزار انتخاباتی‌اش چنان بحث داغی بود که در یک کنفرانس خبری، یک خبرنگار را فراخواند و از او خواهش کرد تا به موهایش دست بزند و به همه بگوید که این موها کاملا واقعی هستند! هر کدام از این سیاستمداران پوپولیست با به قدرت رسیدن، کشور خودشان و دنیا را شوکه کرده‌اند. اما آنها از وقتی که فهمیدند باید به‌اصطلاح «موقشنگ» باشند تا متفاوت باشند، خود را برای شوکه‌کردن دیگران آماده کرده بودند.

منبع: همشهری آنلاین

561022