کلاهبرداری اینستاگرامی با هویت چهره معروف فضای مجازی

مرد شیاد که با سوءاستفاده از هویت یکی از چهره‌های معروف در فضای مجازی و به بهانه کمک به افراد بی‌بضاعت کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
تصویر کلاهبرداری اینستاگرامی با هویت چهره معروف فضای مجازی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در این باره اظهار کرد: چندی پیش فردی که در فضای مجازی کشور مطرح و مشهور است به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که یک صفحه جعلی با نام و تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و از شهروندان پول جمع می‌کند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرام با بیش از ۶۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی و جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی‌بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت از روش‌های تخصصی بهره گرفته و مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند. متهم پس از انجام تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی در تحقیقات انجام شده به راه‌اندازی صفحه‌ای جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان اعتراف و در این خصوص ابراز پشیمانی کرد. او انگیزه خود را از این اقدام کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

416264