مشکلات مسکن مهر تمامی ندارد / عاقبت خرید و فروش غیرقانونی واحدهای مسکونی

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از مشکل دریافت انشعابات آب و برق برای مالکان واحدهای مسکن مهر خبر داد.
تصویر مشکلات مسکن مهر تمامی ندارد / عاقبت خرید و فروش غیرقانونی واحدهای مسکونی

به گزارش سایت خبری پرسون، مسکن مهر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسکن دولتی در ایران است که با هدف ارائه مسکن با قیمت مناسب و جذاب به خصوص برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه، شکل گرفته است. در شهر پرند نیز مجتمع‌های مسکن مهری وجود دارند که شامل واحدهای مسکونی با امکانات کامل و مدرنی هستند. این پروژه‌ها با توجه به قیمت مناسب‌تر نسبت به بازار مسکن تجاری، توانسته‌اند برای خریدارانی که دنبال یک مسکن مناسب هستند، گزینه‌ای کارآمد و مقرون به صرفه را فراهم کنند.

درحال‌حاضر آن دسته از واحدهای مسکن مهر که فروخته شده به دلیل آنکه مالک اولیه برای دریافت انشعابات مراجعه نمی‌کند، خریداران در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند.

واحدهای مسکن مهر با امکان دریافت انشعابات واگذار می‌شود که به همین دلیل بعضی از خریداران ثانویه در این خصوص دچار مشکل شده‌اند.

آنطور که وحید قربانی ـ رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی - گفته است خرید و فروش‌های غیر قانونی مسکن‌های حمایتی دولت از جمله مسکن مهر موجب مشکلات قانونی در دریافت انشعابات می‌شود و درحال‌حاضر در شهرهای جدید برخی خریداران با این مشکل مواجه شده‌اند، در حالی که شبکه آب و برق وجود دارد اما مالک ثبت‌شده، برای دریافت آن مراجعه نمی‌کند.

به گفته قربانی، شرکت عمران پردیس بارها و بارها بر فروش‌های غیر قانونی و مکرر مسکن مهر به تعدد هشدار داده و هم اکنون در خصوص خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح نهضت ملی مسکن هشدار می‌دهد که متأسفانه برخی افراد و سودجویان و دلالان از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند و برای مالکان بعدی مشکلاتی را درست می‌کنند که این موضوع از عهده شرکت عمران خارج بوده و خلاف قوانین و مقررات برای واگذاری انشعابات در دستگاه‌ها خدمات رسان است و هیچ گونه ارتباطی به شرکت عمران شهر جدید ندارد.

بنابراین گزارش، دولت همچنین خرید و فروش واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را ممنوع اعلام کرده و عواقب مشکلات ایجاد شده برای خریداران را متوجه خود آنها می‌داند.

منبع: ایسنا

560810