زلنسکی به شکست اعتراف کرد

رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد پاتک تابستانی کی‌یف علیه مواضع مسکو در کسب نتایج مطلوب شکست خورد.
تصویر زلنسکی به شکست اعتراف کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، «ولودیمیر زلنسکی »، رئیس جمهور اوکراین با اعتراف به شکست خوردن ضدحمله ارتش کشورش علیه روسیه گفت، جنگ دو کشور در فصل زمستان وارد مرحله‌ای جدید می‌شود و در این فصل وضعیت جنگ پیچیده‌تر می‌شود.

زلنسکی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «حقیقت این است که ما با مرحله جدیدی از جنگ روبرو هستیم. کل فصل زمستان مساوی است با مرحله جدیدی از جنگ.»

رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به اینکه آیا از نتایج ضدحمله علیه روسیه خرسند است مدعی شد: «من از اینکه ما عقب نشینی نمی‌کنیم راضی هستم. از این بابت که با دومین ارتش برتر در جهان می‌جنگیم راضی هستم. اما از تلفاتی که در میان سربازانمان می‌دهیم راضی نیستم. نمی‌توانم از دریافت نکردن سلاح‌های درخواستی خود راضی باشم. اما همچنین نمی‌توانم بیش از حد شکایت کنم.»

زلنسکی همچنین مدعی شد، نگران است جنگ حماس و رژیم صهیونیستی، جنگ در اوکراین را تحت الشعاع قرار دهد چون کمک نظامی غرب به کی‌یف تحت تاثیر چند دستورکار سیاسی رقیب و محدودیت منابع غربی ها به خطر می‌افتد.

زلنسکی همچنین از بابت تبعات رخدادهای سال انتخاباتی پیش رو در آمریکا برای اوکراین اظهار نگرانی ‌کرد.

زلنسکی در خصوص ضدحمله تابستانی اعتراف کرد: «ما خواستار نتایجی سریع‌تر بودیم. متاسفانه از این لحاظ ما نتایج مطلوبی کسب نکردیم و این یک حقیقت است.»

او مدعی شد شکست این ضد حمله به دو دلیل یکی به خاطر عدم دریافت همه تسلیحات لازم از سمت متحدان و دیگری محدود بودن اندازه ارتش اوکراین رخ داده است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما از نیروی کافی برای کسب سریع‌تر نتایج مطلوب برخوردار نبودیم. اما این به معنی تسلیم شدن و متوقف شدن نیست.»

زلنسکی اظهار کرد در دیدار آخر با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نمایندگان کنگره و مقامات ارشد این کشور از آنها با فوریت خواسته بود به کی‌یف وام های کم بهره و مجوز برای ساخت تسلیحات آمریکایی بدهند.

رئیس جمهور اوکراین اظهار نگرانی کرد که رخدادهای مربوط به جنگ مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی در غرب آسیا توجه جهانی و منابع را از اوکراین دور کند.

او گفت: «می‌توانیم تبعات برداشته شدن توجه جامعه بین‌المللی از اوکراین به خاطر تراژدی در خاور میانه را ببینیم. باید کور باشید اگر چنین چیزی را نمی‌بینید.»

زلنسکی که کشورش در تمام طول اجرای عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین از متحدانش کمک و تسلیحات طلب کرده و همچنان هم به این کار ادامه می‌دهد مدعی شد:«اوکراینی ها درک می‌کنند که ما باید برای جلب توجهات به جنگ تمام عیار در اوکراین بجنگیم. نباید اجازه دهیم مردم جنگ در اینجا را فراموش کنند.»

رئیس جمهور اوکراین گفت، برداشته شدن توجهات از اوکراین احتمالا به کاهش کمک نظامی و اقتصادی به این کشور منجر خواهد شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ های پدافند هوایی نظیر «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد همچون موشک انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

اروپایی ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایتهای همه جانبه ای را از اوکراین به عمل آورده اند.

منبع: فارس

560553