تصمیمات تازه زلنسکی برای ارتش اوکراین/ تغییر فرمانده نیروهای پزشکی نیروهای مسلح این کشور

رئیس جمهوری اوکراین خواستار تغییراتی سریع در عملیات ارتش اوکراین شد.
تصویر تصمیمات تازه زلنسکی برای ارتش اوکراین/ تغییر فرمانده نیروهای پزشکی نیروهای مسلح این کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، این اقدام زلنسکی همزمان با دیدار وی با وزیر دفاع اوکراین «رستم اومروف» اعلام شد و همزمان با بحث در مورد هدایت جنگ ۲۰ ماهه علیه روسیه، با پرسش‌هایی در مورد سرعت انجام یک ضد حمله در شرق و جنوب همزمان شده است.

به گزارش رویترز، زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «در دیدار امروز با اومروف، وزیر دفاع، اولویت‌ها تعیین شد. زمان کمی برای انتظار برای نتایج باقی مانده است. برای تغییرات آتی اقدام سریع لازم است.»

زلنسکی هم‌چنین گفت که او تتیانا اوستاشچنکو، فرمانده نیروهای پزشکی نیروهای مسلح را تغییر داده است. او گفت: «وظیفه روشن است، همانطور که بارها در جامعه، به ویژه در میان پزشکان رزمی تاکید شده است، ما نیاز به سطح جدیدی از حمایت پزشکی برای سربازان خود داریم.»

وی گفت که این تغییر به دلیل طیفی از مسائل است، برای دیجیتالی شدن و ارتباطات بهتر.

اومروف تغییر در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را تایید کرد و دیجیتالی‌سازی، «پزشکی تاکتیکی» و چرخش نیروهای نظامی را به عنوان اولویت‌های اصلی تعیین کرد.

ارتش اوکراین مدعی شده در بازپس گیری مناطق اشغالی در شرق و جنوب پیشرفت‌هایی حاصل شده و هفته گذشته نیروهای نظامی مناطقی را در کرانه شرقی رودخانه دنیپرو در جنوب منطقه خرسون کنترل کرده‌اند.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل اوکراین، در مقاله‌ای که در ماه جاری منتشر شد، گفت که جنگ وارد مرحله جدیدی از فرسایش می‌شود و اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه به فناوری پیشرفته‌تری نیاز دارد. در حالی که زلنسکی مکرراً می‌گوید که پیشرفت‌ها زمان می‌برد، اما این موضوع را رد کرده که جنگ به بن‌بست می‌رود و از شرکای غربی کی‌یف، عمدتاً ایالات متحده، خواسته است تا سطح حمایت نظامی خود را حفظ کنند.

ژنرال آناتولی کازمیرچوک، رئیس یک کلینیک نظامی در کی‌یف، جایگزین اوستاشچنکو شده است. اخراج اوستاشچنکو یک هفته پس از آن صورت گرفته که یکی از خبرگزاری‌های اوکراینی اعلام کرد که برکناری او و همچنین سایرین در پی مشورت با امدادگران و سایر مقامات مسئول حمایت از ارتش، قریب‌الوقوع است.

منبع: ایسنا

559188