از شورای نگهبان خواستیم مصوبه افزایش سن بازنشستگی لغو شود

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با اشاره به اینکه بارها خواستار بحث امنیت شغلی کارگران شده ایم اما بر زمین مانده است گفت:از شورای نگهبان خواستیم مصوبه افزایش سن بازنشستگی لغو شود.
تصویر از شورای نگهبان خواستیم مصوبه افزایش سن بازنشستگی لغو شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا تاجیک، عضو شورای عالی کار با اشاره اینکه منابع صندوق تامین اجتماعی ،متعلق به کارگران و بیمه شدگان بوده است، بیت المال نیست بلکه حق الناس است گفت:توجه به همین مسئله، مسئولیت شرعی و اجتماعی دولت را پررنگ جلوه می دهد از یک طرف بدهی دولت ،از طرف دیگر عدم افزایش مناسب دستمزد با تورم و ازسوی دیگر عدم جذب منابع از سوی مشاغل غیر رسمی به گونه ای است که تامین اجتماعی را برای پاسخگویی به مصارف دچار بحران کرده کرده است.

رییس مجمع نمایندگان کارگران در همین رابطه افزود :متاسفانه تا صحبت از عدم تعادل منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی می شود دولت و مجلس بفکر افزایش سن بازنشستگی می افتند.

این فعال کارگری گفت :کارگران که مشغول کار هستند در یک قرارداد نانوشته سی ساله یا … با صندوق تامین اجتماعی طبق قانون موجود انتظار بازنشستگی دارند و تغییر آن غیر شرعی و خلاف می باشد .

نماینده کارگران در شورایعالی کار گفت : از ابتدای دولت مردمی سیزدهم کارگران بدنبال تامین امنیت شغلی و معیشت بودند که ناگهان طرح بازنشستگی توسط مجلسی ها مصوب می شود متاسفانه روزبه روز سهم کارگران از زحمات خود کمتر و سفره آنها کوچکتر میشود .

تاجیک گفت :ما اعضای مجمع نمایندگان کارگران استان تهران از شورای نگهبان خواستاریم که با لغو این مصوبه غیر شرعی از نگرانی های کارگران زحمتکش بکاهند. بسیاری از مطالبات قانونی کارگران سالهاست که بر زمین مانده است؛ در دولت گذشته و در این دولت بارها موضوع امنیت شغلی کارگران پیگیری شد و جلسات زیادی هم در این رابطه برگزار شد؛ در نهایت مصوبه‌ای از سوی وزارت کار به مجلس ارسال شد ولی تا امروز به نتیجه نرسیده ولی جای تعجب است که افزایش سن و سابقه بازنشستگی به این سرعت به تصویب می‌رسد.

منبع: تسنیم

560335