آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-نوشهر از وقوع حریق در سطح اراضی جنگلی «ویسر» کجور خبر داد و گفت: علاوه‌ بر کجور، آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای «بالاس» به دلیل وزش باد شعله‌ور شد.
تصویر آتش‌سوزی در جنگل‌های غرب مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن مرادی صادق اظهار کرد: از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز حریق در عرصه‌های جنگلی جاده «شوراب» مرز حوزه استحفاظی کجور و نوشهر آغاز و همچنان در حال اطفاست.

وی افزود: به دلیل وزش باد گرم و احتمال گستردگی آتش‌سوزی در جنگل‌های تنکابن و نوشهر درخواست بالگرد شد.

مرادی‌صادق با بیان اینکه اولویت اعزام بالگرد جنگل‌های تنکابن است، افزود: بعد از تنکابن بالگرد به جنگل‌های کجور اعزام خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران-نوشهر با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت با همراهی نیروهای امدادی، هلال احمر، محیط زیست، بسیجیان و همیار طبیعت و مردم محلی در حال اطفاء آتش در نوشهر هستند، عنوان کرد: در زمان حاضر اراضی جنگلی «ویسر» کجور و «بالاس» تنکابن دچار حریق شده است که نیروها برای کنترل و اطفاء حریق در منطقه حضور دارند و در بقیه مناطق، تا این لحظه گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی جنگلی و اراضی دریافت نشده است.

مرادی‌صادق به وزش باد گرم و احتمال حریق در اراضی جنگلی «اشاله» کرد و از مردم خواست تا از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران-نوشهر در پایان عنوان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه وقوع آتش‌سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و مراتع استان را از طریق شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های این استان اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: مشرق

559962