237 فقره تصادف در اصفهان جان 245 نفر را گرفت

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: براساس آمارها و تجزیه و تحلیل‌ها در مدت ۷ ماهه سال جاری ۲۳۷ فقره تصادف فوتی در راه‌های شهری استان رخ داده و در این حوادث ۲۴۵ نفر جان باختند.
تصویر 237 فقره تصادف در اصفهان جان 245 نفر را گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار داشت: براساس آمارها و تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در پلیس راهور استان اصفهان در مدت ۷ ماهه سال جاری ۲۳۷ فقره تصادف فوتی در راه‌های شهری استان رخ داده و در این حوادث ۲۴۵ نفر جان باختند که در تعداد فقره تصادفات و تعداد جان باختگان به ترتیب ۵ و ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: در این مدت هزار و ۱۱۲ فقره تصادف جرحی با هزار و ۳۰۸ نفر مجروح نیز رخ داد که در تعداد فقره تصادفات و تعداد مجروحان به ترتیب با ۱۷ و ۱۳ درصد افزایش مواجه بودیم.

زارع به ثبت ۳۲ هزار و ۳۱۹ فقره تصادف خسارتی توسط ماموران این پلیس اشاره کرد و عنوان داشت: تعداد تصادفات خسارتی ثبت شده در سامانه پلیس راهور در ۷ ماهه سال جاری افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور اصفهان ادامه داد: اصفهان با ۱۱۳ نفر فوتی، خمینی شهر با ۲۸ نفر فوتی، نجف آباد با ۲۰ نفر فوتی، کاشان با ۲۰ نفر فوتی، فلاورجان با ۱۲ نفر فوتی، لنجان با ۱۰ نفر فوتی و شاهین شهر با ۸ نفر فوتی بیشترین تعداد جان باختگان در حوادث رانندگی ۷ ماهه سال جاری را داشتند.

وی ۵۰ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی در معابر شهری اصفهان را موتورسواران، ۲۸.۵ درصد عابران پیاده و ۲۱.۵ درصد را رانندگان و سرنشینان خودروها اعلام کرد و گفت: بیشترین سن جانباختگان ۱۸ تا ۳۰ سال و ۵۵ سال به بالا بوده و بیشترین روز جان باختن افراد در تصادفات رانندگی نیز شنبه و جمعه بوده است.

زارع خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو با ۴۵ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۲۳ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۱۲ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۱۱ درصد، حرکت در خلاف جهت با ۵ درصد، عبور از چراغ قرمز با ۲ درصد و تجاوز از سرعت مطمئنه با ۲ درصد بیشترین و کمترین علل وقوع حوادث رانندگی در معابر شهری استان اصفهان در سال جاری بودند.

رئیس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه ۱۲ درصد از فوتی‌های حوادث رانندگی در صحنه تصادف، ۵ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۸۳ درصد در مراکز درمانی جان باختند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که باید مسؤولان مربوطه در زمینه انتقال سریع‌تر مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی اقدامی اساسی صورت دهند.

وی تصریح کرد: ثانیه‌ها در رسیدگی به مصدومان حوادث رانندگی بسیار اهمیت دارند و حضور سریع نیروهای امدادی سر صحنه تصادف در نجات جان مصدومان حوادث از مرگ حتمی تاثیر بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد.

زارع خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه‌های امدادی اورژانس در نقاط مختلف شهر، راه اندازی موتورلانس و راه اندازی گشت‌های ویژه نیروهای امدادی به وسیله خودرو، موتورسیکلت و حتی دوچرخه از جمله مواردی هستند که می‌توانند در رسیدگی سریع به مصدومان حوادث و کاهش جان باختگان کمک بسیار شایانی کنند.

منبع: صدا و سیما

559847