تصاویر رویایی آسمان ایران پر از ابرهای کندویی/ لحظه شگفت‌انگیز غروب خورشید با ابرهای کندویی را ببینید

همزمان بافصل پاییز آسمان شهر خلخال، جنوبی ترین شهر استان اردبیل میزبان ابرهای کندویی، عدسی و صدفی بود که زیبایی خاصی به آسمان این شهر داده و غروبی دل‌انگیز را در این شهر به ارمغان آورد.
تصویر تصاویر رویایی آسمان ایران پر از ابرهای کندویی/ لحظه شگفت‌انگیز غروب خورشید با ابرهای کندویی را ببینید

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا گلمرادی، رئیس اداره هواشناسی و مرکز سینوپتیک شهرستان خلخال با اشاره به آسمان صاف و زیبایی آبی دل‌انگیز پاییز خلخال اظهار کرد: از ظهر امروز آسمان خلخال، جنوبی‌ترین شهر استان میزبان ابرهای کندویی، عدسی و صدفی است.

وی در خصوص تشکیل این ابرها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات گفت: شهرستان خلخال به لحاظ ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا و قرارگیری در کوهستان در کنار دومین و سومین قله بلند استان عجم و آق داغ بعد از کوه سبلان اردبیل تشکیل این ابرها در آسمان خلخال غیر منتظره نیست.

تصاویر رویایی؛ آسمان ایران پر از ابرهای کندویی شد! | لحظه بی‌نظیر غروب خورشید با ابرهای کندویی را ببینید

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال ادامه داد: به لحاظ ارتفاع خاص این شهرستان امروز شاهد این زیبایی بی‌نظیر در آسمان خلخال بودیم که از ظهر امروز در تمام آسمان خلخال در شرقی‌ترین قسمت تا شمالی‌ترین قسمت این ابرها ساعاتی در منظر دید بود.

گلمرادی بیان کرد: ابرهایی که امروز در آسمان خلخال شاهد آن بودیم از نوع ابرهای (Lenticular) یا آلتوکومولوس نوع ۴ بودند که به اشکال مختلفی از جمله عدسی، صدف، کندویی و غیره دیده می‌شود.

تصاویر رویایی؛ آسمان ایران پر از ابرهای کندویی شد! | لحظه بی‌نظیر غروب خورشید با ابرهای کندویی را ببینید

وی تشریح کرد: این ابرها به طور معمول بر روی قله‌ها و روی کوهستان‌ها و یا در نزدیکی کوهستان‌ها تشکیل می‌شود، این ابر می‌تواند در یک یا چند طبقه و به صورت اشکال متنوعی در آسمان شکل گیرد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال در خصوص ابرهای عدسی گفت: ابرهای عدسی شکل بر اثر امواج ایستای کوهستان شکل می‌گیرند. این ابرها مشخص کننده رطوبت در لایه‌های جوی با پایداری متوسط تا شدید هستند و با بادهای قوی به ویژه در نزدیکی قله کوهستان همراهی می‌کنند.

تصاویر رویایی؛ آسمان ایران پر از ابرهای کندویی شد! | لحظه بی‌نظیر غروب خورشید با ابرهای کندویی را ببینید

وی گفت: در شهرستان خلخال در طول سال به‌ویژه در ارتفاعات کوه عجم شرایط برای تشکیل این ابر مهیاست و اشکال بسیار زیبا و متنوعی از این ابر شکل می‌گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

559666