شرایط حضور هنرمندان کرمانی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اعلام شد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه سال جاری در سیرجان گفت: از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کرمان برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید.
تصویر شرایط حضور هنرمندان کرمانی در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده افزود: علاقمندان برای شرکت در این نمایشگاه باید درخواست خود را همراه با تصویر پروانه تولید و تصویر چاپ رنگی آثار (حداقل چهار چهار اثر در یک کاغذ a۴) تا پنجم آذرماه ۱۴۰۲ به واحد بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی شهر کرمان واقع در ابتدای خیابان شهید بهشتی حدفاصل کوچه چهار و ۶ جنب بانک ملی و در شهرستان‌ها به ادارات و نمایندگی‌های این اداره‌کل تحویل دهند.

وی با بیان اینکه حضور در نمایشگاه مذکور دارای شرایط ویژه‌ای است اظهار داشت: اصالت، هویت، کیفیت و داشتن مزیت رقابتی و قابلیت عرضه آثار تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هنرمندان باید به آن توجه کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: افراد دارای مهر اصالت و برند معتبر و افراد پشتیبان برای حضور در نمایشگاه در اولویت هستند.

حسین‌زاده گفت: در کنار هنرمندان از اساتید، پژوهشگران، تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، فروشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، فعالان، سایت‌ها و صفحات فضای مجازی فروش صنایع‌دستی دعوت می‌شود که در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: ثبت نام از هنرمندان هیچگونه تعهدی برای واگذاری غرفه برای این اداره‌کل ایجاد نمی‌کند و درخواست‌ها براساس اولویت شرایط بررسی و غرفه‌ها به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: غرفه و اسکان برای هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه رایگان است.

وی افزود: با توجه به برگزاری داوری مهر اصالت صنایع‌دستی در اواخر آذرماه ۱۴۰۲، کارگاه آموزشی مهر اصالت ویژه هنرمندان صنایع‌دستی پنجشنبه ۲ آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ تا ۱۱ در اتاق بازرگانی کرمان برگزار می‌شود.

حسین‌زاده اظهار داشت: اصالت و تبار شناسی، تجاری سازی و برندسازی، خلاقیت و نوآوری، بسته‌بندی، آسیب شناسی و مروری بر آثار سال‌های گذشته از محورهای این کارگاه آموزشی است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: کارگاه مذکور با حضور اساتید برجسته‌ای همچون مجتبی یزدان‌پناه، عقیل سیستانی، مهران رضاپور و علیرضا رشیدی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود تصریح کرد: کارگاه آموزشی مهر اصالت صنایع‌دستی با همکاری اتاق بازرگانی و کمیسیون تخصصی صنایع‌دستی، فرش و گردشگری کرمان به اجرا در می‌آید.

استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی، سابقه تاریخی و اقلیم های متفاوت دارای صنایع دستی مشهور و پرآوازه ای همچون فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است.

شهرستان سیرجان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.

تعداد ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در ۱۰۰ رشته این حوزه در استان کرمان به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

559447