تذکر نولان درباره ناپدید شدن فیلم‌ها

کریستوفر نولان در مورد خطر ناپدید شدن فیلم‌هایی که فقط در سرویس‌های استریم در حال پخش هستند، هشدار داد.

تصویر تذکر نولان درباره ناپدید شدن فیلم‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، کریستوفر نولان در یک مصاحبه جدید به این نگرانی پرداخته است که پروژه‌های فیلمسازان در صورتی که از پلتفرم‌های استریم حذف شوند و برای دیدن از طریق رسانه‌های فیزیکی در دسترس نباشند، ممکن است ناپدید شوند.

کارگردان «اوپنهایمر» در گفت‌وگویی با واشینگتن پست که جمعه به صورت آنلاین منتشر شد، درباره اکران خانگی آینده فیلمش صحبت کرد. نولان تصریح کرد نظری که در نمایش اخیر «اوپنهایمر» در مورد اهمیت اکران خانگی برای جلوگیری از سرقت فیلم توسط «سرویس پخش شیطانی» انجام داد، فقط یک شوخی بود اما او خطر بالقوه را متوجه فیلم‌هایی می‌داند که فقط در سرویس‌های استریم‌ها وجود دارند.

نولان به این نشریه گفت: این روزها این خطر وجود دارد که اگر فیلمی فقط در نسخه استریم وجود داشته باشد، حذف شود. یعنی آنها می‌آیند و می‌روند - مثل نسخه‌های پخش فیلم‌ها، بنابراین فیلم‌های من اگر در HBO یا هر جای دیگری پخش ‌شوند، می‌آیند و می‌روند اما نسخه ویدیوی خانگی چیزی است که همیشه می‌تواند وجود داشته باشد و مردم همیشه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. از دهه ۱۹۸۰، به‌عنوان فیلمساز این موضوع را بدیهی می‌دانستم و اکنون باید مطمئن شویم که اگر نه حتما به صورت رسانه‌های فیزیکی، اما راهی برای ادامه این اتفاق وجود داشته باشد.

نولان در توضیح گفت که از تغییر نحوه تجربه مردم از فیلم‌ها دلسرد نمی‌شود و باور دارد که فرهنگ فیلم با نوآوری‌های جدید رشد می‌کند اما همچنین معتقد است دسترسی به کار یک سازنده چیزی است که باید از آن محافظت شود.

وی ادامه داد: خطری که من در مورد فیلم یک فیلمساز می‌بینم این است که یک روز از سرویس استریم ناپدید می‌شود و ممکن است دیگر در دسترس نباشد یا برای مدت طولانی برنگردد. نمی‌گویم این یک توطئه عمدی است اما باید با توافق نامه‌های خاص، اصلاح شود و من بسیار مطمئن هستم که خواهد شد.

موضوع ناپدید شدن دایمی عناوین از سرویس‌های استریم در ماه‌های اخیر به موضوعی جدی بدل شده است. اوایل امسال دیزنی پس از حذف بیش از ۷۰ عنوان از محصولات دیزنی پلاس و هولو توانست، ۱.۵ میلیارد دلار از مالیاتش کم کند. در همین حال برادران وارنر دیسکاوری قراردادهایی برای مجوز در کانال‌های رایگان و پشتیبانی شده تبلیغاتی را برای برنامه‌های قبلی خود امضا کرده که توسط جاناتان نولان برادر نولان شکل گرفته است.

منبع: هالیوود ریپورتر

559235