تجلیل از کریستوفر نولان در افتتاحیه ساندنس ۲۰۲۴

کریستوفر نولان همراه مایت آلبردی و سلین سانگ در جشن مراسم افتتاحیه ساندنس ۲۰۲۴ تجلیل می‌شوند.

تصویر تجلیل از کریستوفر نولان در افتتاحیه ساندنس ۲۰۲۴

به گزارش سایت خبری پرسون، موسسه ساندنس در مراسم افتتاحیه دوره بعدی جشن خود که گرامیداشت ۴۰ سالگی جشنواره هم است، دستاوردهای فیلمسازان مستقل پیشرو و در حال ظهور را ارج می‌نهد.

کریستوفر نولان در این مراسم با اهدای جایزه تریلبلیزر موسسه ساندنس تجلیل خواهد شد. پیش از این «مومنتو» درام تحسین شده این کارگردان در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۰۱ به نمایش درآمده بود.

سلین سانگ و مایت آلبردی، فیلمسازان آینده‌داری که آثار هر ۲ در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۳ به نمایش درآمد، جایزه سالانه ونگارد را دریافت خواهند کرد. سانگ کارگردانی درام «زندگی‌های گذشته» را انجام داده و آلبردی کارگردانی مستند «خاطره ابدی» را بر عهده داشت.

نولان درباره این افتخار گفت: نمایش «مومنتو» در جشنواره فیلم ساندنس، لحظه‌ای کلیدی در زندگی حرفه‌ای من بود، این جایزه گواهی بر تأثیر خارق‌العاده فیلمسازی مستقل است.

سونگ در مورد این افتخار گفت: برای من واقعاً معنایی جهانی دارد. ساندنس جایی است که اولین فیلمم را برای اولین بار به نمایش گذاشتم و هرگز این تجربه را فراموش نمی‌کنم. ساندنس جایی است که کار من به عنوان یک فیلمساز از آنجا آغاز شد و خانه‌ای شد برای «زندگی های گذشته» و خانه ای برای من؛ به عمیق ترین شکل.

آلبردی هم دریافت جایزه ونگارد را یک افتخار مطلق خواند و گفت: ساندنس برای من دروازه ورود تماشاگران آمریکای شمالی بود و از ۲ فیلم آخرم حمایت زیادی کرد.

جوآنا ویسنته مدیر عامل موسسه ساندنس هم درباره مراسم جشن گفت: در حالی که وارد چهلمین دوره جشن ساندنس می‌شویم، افتخار ویژه‌ای است که کریستوفر نولان، هنرمند برجسته‌ای با استعداد منحصربه‌فرد را در کنار خود داشته باشیم. همچنین مشتاقانه منتظر هستیم تا صدای منحصر به فرد سلین و میت را ارج بگذاریم.

جشن سالانه ساندنس برای تقویت تلاش‌های جشنواره در حمایت از فیلمسازی مستقل، پول جمع‌آوری می‌کند.

جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۴ به صورت حضوری در پارک سیتی و سالت لیک سیتی از ۱۸ تا ۲۸ ژانویه و به صورت آنلاین از ۲۵ تا ۲۸ ژانویه برگزار خواهد شد.

منبع: ورایتی

547703