فال ابجد فردا یکشنبه 28 آبان 1402/ خبرهای خوشی در راه است!

فال ابجد خود را در مجله پرسون بخوانید. در ادامه ما سعی کردیم در سایت پرسون دقیق ترین فال ابجد برای پیش بینی فردای شما را قرار دهیم.
تصویر فال ابجد فردا یکشنبه 28 آبان 1402/ خبرهای خوشی در راه است!

به گزارش سایت خبری پرسون، فال ابجد یکی از روش‌هایی است که در فرهنگ و تراث ایرانی برای پیش‌بینی و پژوهش استفاده می‌شود. در این روش، به هر حرف الفبا یک عدد تعلق می‌گیرد. به‌ طور معمول، حروف الفبا در فارسی از یک تا بیست و دو شماره و رقم برچسب‌گذاری می‌شوند. فال ابجد بیشتر به عنوان یک سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود و نباید به آن به عنوان یک روش علمی و قطعی برای پیش‌بینی اعتقاد داشت.

♈ فال ابجد امروز متولدین فروردین

ابجد فال شما: آ ب آ
تعبیر: ترس و واهمه نداشته باشید و ایمانتان را به خداوند قوی تر کنید و همواره توکلتان بر او باشد تا بهترین‌ها در زندگیتان روی دهد. اگر می خواهید وارد کاری شوید ابتدا استخاره کنید تا خدایی نکرده به مشکل نخورید. شخصی سعی می کند شما را از راه نادرست بازدارد به نصیحتش گوش فرا دهید و لجبازی نکنید. اطراف خود را با افرادی که خوش مشرب هستند پر کنید. در حال حاضر بهتر است از انجام کارهایی که برایتان ناخوشایند و غیر جذابند پرهیز کنید. برای چند ساعتی دنیای اطراف خود را تعطیل کنید. دور اندیشی و تدبیر شما به موقع به کمکتان خواهد آمد. از عهده انجام کاری که فکرتان را به خود مشغول کرده به خوبی بر می آیید. فرصت شناس باشید و سکوت کنید، لزومی ندارد در پی توجیه کاری باشید.

♉ فال ابجد امروز متولدین اردیبهشت

ابجد فال شما: د د د
تعبیر: شاید مقصود خوبی داشته باشید اما متاسفانه اطرافیانتان با شما موافق نخواهند بود و به همین دلیل در این کار به موفقیت نمی رسید. حرفهایی به گوشتان رسیده که شایعه ای بیش نمی باشد پس بهتر است آن را جایی بازگو نکنید. اگر از رفتارهای دوستان ناراحت هستید بهتر است عملشان را تلافی نکنید و به دنبال انتقام جویی نباشید که از کارتان پشیمان میشوید. در ارتباط با دیگران صداقت بیشتری داشته باشید، افکارتان را برای دیگران بیان کنید اما بخاطر داشته باشید که تنها صداقت مهم نیست بلکه باید شنونده خوبی هم باشید. فردی در اطرافتان هست که احساسات خود را نشان نمی دهد، دلیلش صرفا این است که او ضربه روحی خورده، به او فرصت بدهید که به شما اعتماد بکند. از توانایی های بالقوه خود استفاده کنید و قدر خودتان را بدانید.

♊ فال ابجد امروز متولدین خرداد

ابجد فال شما: ب آ آ
تعبیر: طالعت خوب است. ناامیدی را از خود دور کنید و راز دلتان را با کسی در میان نگذارید،، هیچگاه در راز و نیاز با خداوند کاهلی نکنید تا بتوانید به مقامات بالا و شادمانی خودتان را نزدیک کنید و سربلندی را در آینده به دست بیاورید،، به زودی صاحب فرزندی میشوید که قدمش برایتان مبارک است. آنقدر به دنیا دل نبندید که از بالا و پایین شدن آن بهم بریزید، شاید بهتر باشد که همیشه روز طرز فکر و عقایدتان پافشاری نکنید. موضوعی که برای شما خیلی مهم است، ممکن است در دیگری احساسی را بر انگیخته نکند. ممکن است با شنیدن یک پیشنهاد به شدت برافروخته شوید، بخصوص اگر دیگران با شما هم عقیده نباشند. اجازه بدهید تصمیمات چند روزی به تعویق بیفتند تا بعد به یک راه حل مناسب برسید.

♋ فال ابجد امروز متولدین تیر

ابجد فال شما: د د ب
تعبیر: فالت نیک است. خیر و برکت در زندگی شما سرازیر میشود با توکل به خداوند به تمام مشکلات زندگی تان رسیدگی می‌کنید و آرامش و آسایش را در آینده به دست می آورید، اگر قصد رفتن به سفری را دارید سعی کنید؛ به تاخیر بیندازید که برایتان خوشایند دیده نشده است. از کسی که از شما پول قرض می گیرد حتما رسید بگیرید. هر زمانی که در جهت کار تازه و جدیدی قدم بر می دارید هیچ چیز نمی تواند مانع شما بشود. در مذاکرات موفق خواهید شد. اکنون زمان شکیبایی و احتیاط است. اگر بتوانید روحیه و خصوصیات همکار خود را بهتر بشناسید، در کارها موفق تر خواهید بود، شناخت متقابل به تفاهم و همکاری جدی تر منجر خواهد شد.

♌ فال ابجد امروز متولدین مرداد

ابجد فال شما:آ ج ب
تعبیر: اگر همت کنید با موفقیت فاصله ای ندارید بهتر است؛ به خود تکانی بدهید و تغییر و تحولاتی در خود ایجاد کنید هیچگاه دست به کارهای ناصوابی نزنید چون باعث می شود مشکلات بزرگی در شما ایجاد کند و آینده تان را به تباهی بکشاند، سعی کنید؛ برای خود در زندگی صدقه بدهید تا از چشم زخم مردم در امان بمانید. با سعه صدر به استقبال عزیزی بروید و نا امید نباشید. درهای رحمت به زودی به روی شما گشوده خواهند شد. شما فکر می کنید یکی از همکاران یا آشنایان را خیلی خوب می شناسید، لازم است در رابطه تان با او تجدید نظر کنید. در واقع این شخص به دلیل حسادت نمی تواند خوشحالی و موفقیت شما را ببیند. برای به دست آوردن هر چیزی سخت تلاش می کنید و به ندرت چیزی را به آسانی به دست می آورید .

♍ فال ابجد امروز متولدین شهریور

ابجد فال شما: ب ب ب
تعبیر: نیت خوبی کرده اید. رزق و روزی حلال به دستتان خواهد رسید به زودی به موفقیت های بالایی خواهید رسید و شادی را در آینده به دست می آورید ،،اگر قصد انجام معاملات پولی و مالی را دارید بهتر است؛ به انجام برسانید که به نفع تان بوده است و شما را به شادمانی می رساند. این اواخر بیش از حد در کار غرق شده اید و فرصتی برای استراحت کافی و در کنار خانواده بودن نداشته ‌اید. بین کار و تفریح تعادل ایجاد کنید. شخصی رفتار عجیبی دارد او با این کار تنها می‌خواهد حس کنجکاوی شما را بر انگیزد،شرایط را کنترل کنید. در مورد مسائل احساسی، لازم نیست با سیاست رفتار کنید و هر لحظه سعی کنید تا گامی به جلو بردارید یا اتفاق بعدی را حدس بزنید.

♎ فال ابجد امروز متولدین مهر

ابجد فال شما: د ب آ
تعبیر: طالعت خوب است. غم و اندوه از زندگیتان خارج خواهد شد و شما به موفقیت های بسیار زیادی دست پیدا می کنید،، از طرف شخصی خبرهای خوشحال کننده ای به گوشتان می رسد که احساس آرامش بیشتری در وجود شما به وجود می‌آورد، و شما را به مقامات بالا می رساند. یک پیشنهاد جدید می تواند روزهای تان را از یکنواختی در بیاورد شما عاشق رقابت هستید، خوشبختانه شما خوش بین هستید و این سبب می شود از فرصتی که پیش می آید به نفع احسن استفاده کنید.بر خلاف میل خود ناچار می شوید با کسی قطع رابطه کنید که هرگز تصورش را هم نمی کردید. چرخ روزگار در آستین خود طرح ها و برنامه های جدیدی دارد با صبر و حوصله به امور عقب افتاده رسیدگی کنید.

♏ فال ابجد امروز متولدین آبان

ابجد فال شما: آ ‌آ ‌د
تعبیر: طالعت روشن است. آینده‌ای خوب و خوشی در پیش رو خواهید داشت به زودی به مقامات بالا خودتان را خواهید رساند و از مشکلات نجات پیدا می‌کنید،، اگر گمشده‌ای دارید به زودی پیدایش میکنید که باعث خوشحالی بسیار زیادی در شما می شود و آرامش را برایتان به وجود می‌آورد. از عشقی سطحی دوری کنید و به هرکسی دست دوستی ندهید در رابطه تان با شخصی به طور غریزی اگر مشکلی در میان باشد متوجه می شوید، شاید بهتر باشد کمی از او فاصله بگیرید. درک و آگاهی تان شما را به سمت مسیری سود بخش می کشاند کمی بیشتر از همیشه ماجراجو باشید اما مراقب اطرافیان خود هم باشید. هرگز در کار دیگران تجسس یا دخالت نکنید.

♐ فال ابجد امروز متولدین آذر

ابجد فال شما: ج ب آ
تعبیر: خداوند بهترینها را برایتان در نظر دارد پس با رفتارهای ناپسند اقبال تان را در خطر قرار ندهید، اگر صبور باشید زندگی روی خوشش را به شما نشان می دهد. شخصی بر سر راهتان قرار می گیرد که عشق را به شما نشان می دهد. ازدواج عالی پیش رو دارید پس نگران نباشید. هشیاری خود را حفظ کنید و اجازه ندهید بعضی از حسودان مانع پیشروی در کارها شوند. ذهن خود را بیهوده درگیر مسایل حاشیه ای و بی اهمیت نکنید. از ولخرجی چیزی عایدتان نمی شود و فقط یک محبوبیت زودگذر بدست خواهید آورد. ساده ترین ایده ها اغلب موثر ترین هستند آنچه که به ذهنتان می رسد را بنویسید. از شخصی دلخورید این دلخوری را به فراموشی بسپارید و آشتی کنید.

♑ فال ابجد امروز متولدین دی

ابجد فال شما: ب ج د
تعبیر: مراقب باشید که بدخواهان در اطرافتان فراوانند و حسودان تلاش می‌کنند تا شما را از اهدافتان باز دارند اگر از نظر مالی در موقعیت خوبی نیستید مطمئناً پول به دستتان می رسد که از این شرایط خلاص خواهید شد. زندگیتان دگرگون می شود و فردی می آید که شما را از ناراحتی و اندوه خلاص می کند. اختلاف عقیده با دیگران برایتان مشکل ساز می شود. با دقت به کارهایتان فکر کنید و نقشه ها و طرح هایتان را اجرا کنید. نگران نباشید همه چیز به خوبی پیش می رود و می توانید به مرحله بعدی بروید. دوستی را باید آزمایش کنید تا میزان صداقت یا عدم صداقت در او آشکار شود. مهربان و در عین حال سخت گیر باشید. در مورد مساله ای رک و صریح نظر خود را بیان کنید.

♒ فال ابجد امروز متولدین بهمن

ابجد فال شما: ج آ ‌آ
تعبیر: متاسفانه مقصود خوبی ندارید و از طریق حیله و نیرنگ نمی توانید اوضاع مالی تان را دگرگون کنید. اگر می خواهید سفری را آغاز کنید سعی کنید با دوستانتان همراه شوید تا خاطرات خوشی برای تان به همراه داشته باشد. پولی به دستتان میرسد که باید به واسطه آن قرض هایتان را ادا کنید. شما دیگران را خوب درک می کنید و دوست دارید مصالحه کنید. با یکی از همکاران مشکلی دارید زمان خوبی برای رفع این اختلاف است. برای کسی زحمت کشیده اید که از شما قدردانی و شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. کسی به شما پیشنهاد می کند که در پروژه ای مشارکت نمایید. پیش از پذیرفتن باید به خوبی آن را مطالعه و بررسی کنید. این مشارکت اگر بر مبنای تفاهم باشد، نتایج درخشانی در بر خواهد داشت.

♓ فال ابجد امروز متولدین اسفند

ابجد فال شما: ج ج د
تعبیر: اقبال نیکویی دارید اما متاسفانه دنباله روی دوستان ناباب تان هستید و همین قضیه شما را به دردسرهای فراوانی خواهد انداخت. زنی درشت اندام در زندگی تان وجود دارد که مدام در کارهایتان دخالت میکند اگر هر چه سریعتر در مقابلش ایستادگی نکنید متأسفانه زندگی خانوادگی شما به بن بست خواهد رسید. شما دلسوز هستید و هرچه می کنید برای دل خودتان انجام می دهید نه تایید دیگران. پیغامی که به شما گفته می شود نباید در رفتارتان تغییری ایجاد کند بیشترین استفاده را از این وضعیت ببرید. با مهم ترین فرد زندگی تان تماس گرفته و از شنیدن صدای او آرام شوید. افکار منفی را کنار بگذارید و مثبت اندیش باشید. دل به امور واهی نبندید و به وعده های پوچ دیگران تکیه نکنید.


راز و رمز حروف ابجد و نحوه گرفتن فال با حروف ابجد

کلمه ابجد به چهار حرف ابتدایی الفبای قدیم سامی اشاره می کند که به جای اعداد از آن استفاده می شد. یعنی با استفاده از حروف ابجد، ارزش عددی حروف مشخص می شد و در ترتیب بندی، طالع بینی و علوم غریبه از این حروف استفاده می شد. این حروف روشی برای مرتب سازی حروف در زبان عربی بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی است. گاهی مواقع از این روش برای شماره گذاری صفحات یا موارد استفاده می شود پیش از هر کاربردی بهتر است با روش محاسبه حروف ابجد که در این بخش از نمناک شرح داده شده است آشنا شویم.

انواع حروف ابجد

سه نوع حروف ابجد وجود دارد که عبارتند از:

  • ابجد کبیر
  • ابجد صغیر
  • ابجد وسیط

اعداد نسبت داده شده به ۲۸ حرف ابجد کبیر از یک تا هزار است. در واقع اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ بین ۲۸ حرف عربی تقسیم شده است. اگر هر یک از اعداد حروف ابجد کبیر که از ۹ بزرگتر است را به ۹ تقسیم کنیم باقیمانده آن اعداد ابجد صغیر خواهد بود و اگر به جای ۹، اعداد ابجد کبیر را به ۱۲ تقسیم کنیم، باقیمانده آن ابجد وسیط است. اما بیشترین موارد استفاده را حروف ابجد کبیر دارد.

به مربع ارزش عددی حروف ابجد کبیر، ابجد اکبر گفته می شود. برای مثال ابجد اکبر حرف “ی” برابر با ۱۰۰ و یا ابجد کبیر حرف “ق” برابر ۱۰۰۰۰ خواهد بود.

ابجد کبیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۲۰ ل =۳۰ م = ۴۰ ن = ۵۰ س = ۶۰ ع = ۷۰ ف = ۸۰ ص = ۹۰
ق = ۱۰۰ ر = ۲۰۰ ش = ۳۰۰ ت = ۴۰۰ ث = ۵۰۰ خ = ۶۰۰ ذ = ۷۰۰ ض = ۸۰۰ ظ = ۹۰۰
غ = ۱۰۰۰ گ = ۲۰۰۰ چ= ۳۰۰۰ پ= ۴۰۰۰ ژ= ۵۰۰۰

ابجد صغیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۶ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ساقط ت = ۴ ث = ۸ خ = ساقط ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ساقط
غ = ۴ گ = ۲ چ= ۳ پ= ۴ ژ= ۵

ابجد وسیط

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۰ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ۶ ت = ۴ ث = ۸ خ = ۰ ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ۰
غ = ۴ گ = ۸ چ= ۰ پ= ۴ ژ= ۸

ابجد مانند الفبای عربی، ۲۸ حرف دارد. در ادبیات فارسی، معادل سازی این حروف با اعداد برای ساخت رمز، کاربرد فراوانی دارد و به این معادل سازی حساب جمل بر وزن گسل گفته می شود. حساب جمل به خصوص در صنعت لغز در نظم فارسی، بسیار پرکاربرد است. یعنی ارتباط یک به یک اعداد را در حساب جمل با حروف در الفبای ابجد محاسبه می کنند.

حال می توان گفت که به جای دسته بندی مطالب با حروف الف ب پ ت ث … بهتر است روش قدیمی استفاده از الف ب ج د ه و … را به کار برد زیرا دارای ظرافتی نهفته می باشد و آن تطابق با اعداد است.

نکته دیگر این است که اگر تقسیم های مورد نظر از ده بیشتر باشد، بعد از “ی” ننویسید “ک”، بلکه از “یا” استفاده کنید که معادل ۱۱ است (ی + الف = ۱۰ + ۱)، و بعد “یب” معادل ۱۲ و “یج” معادل ۱۳ و الی آخر. شاید بارها با این ترتیب شماره گذاری در صفحات پیش گفتار کتابها مواجه شده باشید.

برای سادگی در حفظ حروف ابجد، هر چند تا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می شوند. این واژه ها عبارت اند از:اَبْجَدْ – هَوََزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَِذْ – ضَظِغْ.

نحوه تبدیل حروف ابجد به اعداد

نام هرکسی را می توان بر حسب حروف ابجد به عدد تبدیل کرد. به طور مثال:علی = ۱۱۰ ، ندا = ۵۵.

برای تبدیل نام به عدد، می بایست عدد متناظر با حروف را با یکدیگر جمع کنید؛ برای مثال:علی = (ع=۷۰ ، ل =۳۰ ، ی =۱۰) ← (۱۱۰=۱۰+۳۰+۷۰)

حرف همزه (أ) و الف (ا) هر دو عدد ۱ می باشند و حروفی که تشدید دارند یک حرف محسوب می شود، مثلا کلمه فَعّال برابر است با ۱۸۱. اما به طور استثناء حرف ل مکرر در واژه الله، دو حرف محسوب می شود. به همین دلیل عدد کلمه اللّه ۶۶ می شود؛ چون ا ۱، ل ۳۰، ل ۳۰ و ه ۵ است.

در مورد حروف فارسی که الفبای ابجد آنها را ندارد یعنی “پ”، “چ”، “ژ”، و “گ”، عدد ابجد آنها برابر با حرف مشابه آن ها در عربی در نظر گرفته شود؛ پ= ب، چ = ج، ژ= ز، و گ= ک. در برخی منابع برای محاسبه ابجد اسامی که در آنها این حروف فارسی به کار برده شده است، به جای در نظر گرفتن عدد حروف عربی مشابه، ارزش عددی آنها را برابر صفر محسوب می کنند. در منابعی نیز به “گ” ارزش دوهزار، به “چ” ارزش سه هزار، به “پ” ارزش چهارهزار و به “ژ” ارزش پنج هزار داده اند.

گاه در کلماتی، یک حرف مشد است که در خواندن دو حرف و در نوشتن یک حرف است مانند کلمه محمّد که حرف م در آن مشدد است. بنابراین عدد محمد؛ ٩٢ است ، نه ١٣٢ !

انواع کاربرد حروف ابجد :

۱. ترتیب بندی: در متون بسیاری به جای شماره گذاری با اعداد، از حروف ابجد استفاده می شود. در برخی کتاب ها نیز صفحات مقدمه با حروف ابجد شماره گذاری می شود.

۲. رمزگذاری: از حروف ابجد برای نوشتن رمز نیز استفاده می شود. مثلا در متن یک نامه یا یک نوشته می توان به جای اشاره مستقیم به یک واژه یا جمله، معادل عددی ابجد آنها نوشته شود و یا بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

۳. موسیقی: از حروف ابجد در موسیقی پس از اسلام، در ثبت اصوات و دساتین استفاده شده است. به عنوان مثال نغمه های دستگاه شور با حروف ابجد عبارت بودند از:«یح یه یب ی ح. ه. ج. ا» و فاصله ها و ابعاد آن ها:«ط ط. ج‍ ج‍ ط. ج‍ ج» که در موسیقی امروز به ترتیب نت های سل، لاکرن، سی بمل، دو، ر، می بمل، فا و سل را تشکیل می دهند.

۴. تاریخ: از حروف ابجد می توان برای به خاطر سپاری اعداد مهم یا تاریخ های مهم استفاده کرد. مثلا می توان اعداد و حروف معادل آنها را مانند یک واژه یا شعر به خاطر سپرد. مثلا کلمه عدل مظفر با حساب جمل، ۱۳۲۴ می شود. این عدد همان سالی است که مظفرالدین شاه، مشروطیت را امضاء نمود.

۵. علوم غریبه: مردم در گذشته اعتقاد داشتند که اعداد روح حروف هستند. به عنوان نمونه میان کلماتی که اعداد یکسانی داشتند ارتباط خاصی وجود دارد. بخشی از علوم غریبه بر مبنای رابطه حروف و اعداد و توانایی ترکیب روح کلمات با هم استوار شده است.

۶. عرفان: علم حروف در عرفان اسلامی اهمیت بسیاری داشته است و آثاری نیز در باب آن به جا مانده است مانند رساله “الدر المکنون فی علم‏ الحروف”، ‏و رساله “مفتاح الاسرار در علم جفر و حروف” از محی الدین عربی.

۷. اسطرلاب: با توجه به درآمیختگی علم حروف و اعداد ابجد در زمانهای قدیم بسیاری از تقویم و طلسم هایی که مصریان و بابلی ها درست می کردند، این حروف کاربرد فراوانی داشته است. در علم اسطرلاب نیز به همین منوال از حروف ابجد استفاده می شود.

طالع بینی با حروف ابجد

یکی از کاربردهای حروف ابجد طالع بینی شخص است. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

نام شخص را به ابجد کبیر تبدیل کنید.

نام مادرش را با ابجد کبیر محاسبه کنید.

عدد نام خود فرد و عدد نام مادرش را با هم جمع نمائید.

نتیجه را به عدد ۱۲ تقسیم نمائید.

باقیمانده عدد برج طالع آن شخص است که با توجه به آن عدد طالع بینی او انجام می شود.

اعداد برج های طالع عبارتند از:

۱:حمل، ۲:ثور، ۳:جوزا، ۴:سرطان، ۵:اسد، ۶:سنبله، ۷:میزان، ۸:عقرب، ۹:قوس، ۱۰:جدی، ۱۱:دلو، ۱۲:حوت

طالع بینی ازدواج با حروف ابجد

در محاسبه حروف ابجد برای طالع بینی ازدواج به شکل زیر عمل می شود:

ابجد نام و نام مادر خانم را به دست آورید.

نام و نام مادر آقا را به عدد ابجد تبدیل کنید.

اعداد بدست آمده را با یکدیگر جمع کنید.

نتیجه را بر عدد ۵ تقسیم نمائید.

اگر باقیمانده ۲ یا ۴ باشد ستاره آنان جفت نیست.

اگر باقیمانده ۱، ۳ یا ۵ شود، ستاره دو نفر جفت بوده و به هم می رسند.

اگر باقیمانده صفر شود نشان دهنده این است که یکی از اعضای خانواده طرفین با این وصلت موافق نیست.

منبع: تصویر زندگی

559012