جزئیات برگزاری ١٠٠ روزه مسابقات تنیس در کیش

تفاهم نامه ای میان فدراسیون تنیس و سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد که این جزیره به مدت ١٠٠ روز محل برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی تنیس خواهد بود.
تصویر جزئیات برگزاری ١٠٠ روزه مسابقات تنیس در کیش

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم امضای تفاهم نامه فدراسیون تنیس و سازمان منطقه آزاد کیش امروز شنبه در محل این سازمان برگزار شد. در حاشیه امضای این تفاهم نامه، نشست خبری دارد عزیزی رئیس فدراسیون تنیس و رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز برگزار شد.

داود عزیزی: ٣٠٠ تنیسور خارجی به ایران سفر می کنند

در جریان این مراسم، داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده مسابقات بین‌المللی و داخلی تنیس به مدت ۱۰۰ روز و در بازی زمانی ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح رویدادهای موردنظر پرداخت و خاطرنشان کرد: بر این اساس رویدادهای داخلی و بین المللی شامل جام حذفی آقایان و بانوان، تور جهانی فیوچرز مردان، تور جهانی جوانان، رده‌های سنی انتخابی تیم ملی، مسترز پیشکسوتان و لیگ تنیس ساحلی را برگزار خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون تنیس تاکید کرد: پیش بینی شده که در مجموع برگزاری رویدادهای بین المللی، ۳۰۰ تنیسور خارجی به ایران سفر کنند.

وی همچنین از برگزاری مسابقات دیویس‌کاپ در زمستان و به میزبانی تهران خبر داد.

عزیزی یادآور شد: مسابقات تنیس احتیاج به شرایط آب‌وهوایی خاصی دارد و در برخی استان‌ها امکانات سخت‌افزاری را هم نداریم، بنابراین مجبوریم به محل هایی برویم که مشکلی ندارند. جزیره کیش در ۶ ماهه دوم سال میزبان خوبی است. مسابقات تنیس عملاً به سمت جنوب کشور رفته چون بحث برودت هوا هم مدنظر است.

عزیزی درباره برگزاری کلاس‌های مربیگری، داوری و حضور تیم‌های قدرتمند در کیش توضیح داد و یادآور شد: تنیس یک ورزش انفرادی است و فقط در دیویس‌کاپ بحث تیم ملی داریم. برگزاری فیوچرزها باعث می‌شود بازیکنان خارجی خوب به ایران بیایند. تاکنون ۲ بار منتخب تیم ملی روسیه به ایران آمده است. آوردن مربی خارجی هم اتفاق افتاده و باید مسابقات خوب داشته باشیم. تنها راهش هم این است که بخش خصوصی بیاید و کمک کند.

وی در رابطه با تعیین‌تکلیف زمین‌های تنیس استقلال گفت: تمام شده و این مجموعه رسما تحویل فدراسیون تنیس شده. ان‌شالله با برنامه بتوانیم بهره‌برداری کنیم و تنیس را ارزان ارائه بدهیم.

رئیس فدراسیون تنیس راجع به شرایط داوران و حضور در جایزه‌بزرگ بزرگسالان تاکید داشت: کیش می‌تواند کمک زیادی در چنین شرایطی به ما بکند. تنیس باید در سطح دریا باشد و اتفاقات خوبی متعاقب آن شکل می‌گیرد. ۲ دخترمان داور بین‌المللی شدند که برای اولین بار در تاریخ تنیس ایران بوده. این می‌تواند نویدبخش اتفاقات مثبت دیگری در ادامه باشد.

وی درباره بازی ایران و استونی در تهران یا کیش خاطرنشان ساخت: طی جلسه کمیته فنی و تیم‌های ملی و جلسات دیگر، تصمیم بر این شده که مسابقه در تهران و بهمن‌ماه برگزار شود. تلاش می‌کنیم مجموعه سالن شهید شیرودی را آماده کنیم و ارتفاع تهران هم به ما کمک کننده‌است چون برای استونیایی‌ها سخت است. امیدواریم این تیم را شکست بدهیم و در گروه ماندگار شویم.

رحیم سرهنگی: امیدواریم ١٠٠ روز به یادماندنی برای تنیس رقم بزنیم

رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست خبری گفت: این تفاهم‌نامه و همچنین مسابقات فیوچرز دریچه جدیدی را به روی فدراسیون تنیس و گردشگری جزیره کیش باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ابعاد این تفاهم‌نامه را بیش از گذشته توسعه داده‌ ایم، تصریح کرد: تلاش داشتیم در دهکده المپیک کیش بهترین زمین‌ها را داشته باشیم. هدف نهایی ما میزبانی رویدادهای بین‌المللی در کیش است که مسابقات تنیس، این اتفاق را رقم زده‌است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر تلاش برای میزبانی شایسته خاطرنشان کرد: این مسابقات بدون ویزا هست، همین مسئله باعث افزایش تعداد شرکت‌کنندگان خارجی می‌شود به خصوص که در کیش پرواز روزانه به دبی هم گذاشته‌ایم. امیدواریم این‌ ۱۰۰ روز به‌یادماندنی باشد تا سفیران جدیدی برای جزیره کیش داشته باشیم.

سرهنگی از در نظرگرفتن تخفیف برای سفر به کیش همزمان با این مسابقات خبر داد و گفت: جامعه هتل‌ داران اعلام آمادگی کرده اند برای کسانی که قصد تماشای مسابقات را دارند، تخفیف ۵۰ درصدی اقامت در هتل درنظر گرفته شده‌است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اثرات توریسم ورزشی بر جزیره نیز گفت: مهم‌ترین صنعت در جزیره، گردشگری است. یکی از شاخه‌ها، گردشگری ورزشی است. کیش به‌ خاطر وضعیت جغرافیایی و هوا، برای ما اهداف ورزشی خوبی دارد.

سرهنگی تاکید کرد: برای ارتقای کار هر اقدام لازمی را انجام می دهیم اعم از بستر و زیرساخت در حد عالی برای همه ورزش‌ها. این روزها مربیان تیم‌های ملی فوتبال هم برای بازدید از چمن طبیعی به کیش آمده‌اند. کیش می‌تواند دروازه ورود به کشورمان باشد.

منبع: مهر

558954